Sirup Kofo, obsahující kofein z kávy, byl v tomto ústavu připraven s využitím bylinných a ovocných extraktů. Sirup Kofo se začal dodávat československým výrobcům nealkoholických nápojů v roce 1962. Prodej a výroba sirupu Kofo, a tedy i kofoly, se v šedesátých let začaly prudce zvyšovat. Tento nárůst byl způsobený jednak zvyšujícím se počtem výrobců kofoly a také obrovským nárůstem její popularity. Šlo o první domácí nápoj kolového typu na československém trhu.

Díky svému úspěchu byla v roce 1966 kofola zaregistrována jako ochranná známka. Svého zlatého období se kofola dočkala v letech 1970 - 1972, když po obrovském úspěchu na potravinářské výstavě Ex Plzeň dosáhla její popularita absolutního vrcholu.

Prudký propad v prodeji Kofoly na českém a slovenském trhu přinesly změny odstartované sametovou revolucí v roce 1989. V kolových nápojích se začaly prosazovat zahraniční značky a trh začaly zaplavovat různé druhy levných kolových nápojů. Koncem devadesátých let se situace začala obracet. V roce 1998 se značka Kofola vrací do regálů velkoobchodů, maloobchodů i potravinových řetězců pod křídly společnosti Santa nápoje a s ní začíná druhá zlatá éra této značky. V roce 2001 se objevuje na českých i slovenských televizních stanicích svérázná reklamní kampaň, při níž se Kofola poprvé spojí se sloganem Když ji miluješ, není co řešit. Obliba i objem prodeje značky kofola rychle roste. V roce 2004 je na trh uvedena Kofola Citrus a loni se kofola stala nejprodávanějším kolovým nápojem ve dvoulitrové lahvi na českém i slovenském trhu.