Kolem 2200 kilometrů mají dohromady v současné době cyklostrasy v Moravskoslezském kraji. V novojičínském okrese je to kolem tří set kilometrů. Podle Jana Břusky předsedy frenštátské organizace Klubu českých turistů, je nyní nejdůležitější, aby se dařil přechod cyklotras v cyklostezky. To ale záleží na financích, neboť zatímco označení cyklotrasy stojí několik tisíc, vybudování jednoho kilometru cyklostezky vyjde i na milion a půl.

Právě ve Frenštátě pod Radhoštěm by nyní chtěli vylepšit jednu ze stávajících dvou cyklotras. „Jednalo by se o tu delší trasu, která vede podél řeky Lomné, od restaurace U Kociana až do města. Uvažujeme prodloužení až na Kopřivnici. Podél té Lomné by to dokonce měla být cyklostezka.si s novým povrchem pro on line. Byla by zřejmě první tohoto typu v okrese,“ poznamenal Břuska.

V současné době rovněž probíhají jednání s Kopřivnicí o větším propojení cyklotrasy mezi Frenštátem pod Radhoštěm a Kopřivnicí. „Mělo by to jít ještě dál na Příbor, a pak jistebnickým rybníkům. Byli u toho i zástupci Příbor a mohla by to být slušná spolupráce,“ uvedl Břuska.

To, co trápí frenštátské cykloturisty, je špatné propojení se Zlínským okresem. „Dostat se z Frenštátu do Rožnova je velmi náročné neboť jediná možnost je úbočím Velkého Javorníku. Ta trasa je pěkná, vyhlídková, bez provozu vozidel, ale moc dlouhá. Druhá cesta je přes Pustevny, což je hodně náročné stoupání,“ vysvětlil Břuska a doplnil, že v blízké době chce Frenštát pod Radhoštěm udělat trasu na Pindulu. „Bude záležet na Rožnovu pod Radhoštěm, jak se toho zhostí, aby to dostali až k Bečvě, kde se chystá velký projekt. Vidím tam problém v tom, že se části úseku musí jet po hlavní. Muselo by se vyjednat možnost s vlastníky polí, jestli by bylo možné těch zhruba tři sta metrů udělat tam,“ přemýšlel nahlas Břuska.

Další aktivitou, kterou frenštátští cykloturisté vyvíjejí, je propojení Frenštátu na Čeladnou přes Maralův kopec. Tím to ale nekončí. „Ještě tady máme dluh z minulosti. Spontánně, ale dobře, že spontánně, vznikla trasa Radegastova, později přeměňovaná na Radhošťská. Začíná z Ostravy Jih a vede vkuse na náměstí do Frenštátu. Pokoušíme se jí dotáhnout na Pustevny, ale ne po Knížecí ale zadem kolem hotelu Troyer,“ zakončil výčet aktivit Břuska.

Jako zastupitel města Břuska vidí velké možnosti v budování cyklostezek při rekonstrukcích chodníků. „Bylo by dobré, aby obecní a městské úřady na toto myslely. Když už se dělá generální rekonstrukce a ty peníze se do toho dávají, tak je dobré udělat tam tu čáru pro cyklisty, případně ten chodník rozšířit, pokud to jde. Výborně to třeba mají zvládnuté ve Pstruží,“ zmínil se Břuska a dodal, že další věcí, na kterou by se mělo myslet, je budování občerstvení, ubytování a podobné infrastruktury u cyklotras. Občerstvení ubytování a podobně.