Střední průmyslová škola ve Frenštátě pod Radhoštěm se snaží jít s dobou a svým žákům umožnit co nejkvalitnější studium. O této snaze ostatně svědčí dvě odborné multimediální učebny pro výuku informačních technologií, které byly slavnostně otevřeny v pátek 30. dubna.

Přestože má frenštátská střední škola dlouholetou tradici ve vzdělávání elektrotechnických oborů, již nějakou dobu se potýkala s nevyhovujícími a nedostatečnými podmínkami. „Na naší škole jsme měli nevyhovující a zastaralé vybavení, na jehož obnovu však stále nebyl dostatek zdrojů,“ nastínil problematickou situaci Lubomír Spáčil, ředitel střední průmyslové školy. Finance, tolik potřebné na kompletní rekonstrukci a vybavení dvou tříd, se našly až nyní. „Za pomoci evropských peněz jsme jedním projektem vyřešili problematickou situaci jednorázově a efektivně,“ doplnil Spáčil s tím, že výsledkem, který vidí hlavně v přizpůsobení školy současným standardům ve vzdělávání a v zavedení nových trendů do běžné výuky, je velmi potěšen.

Zbrusu nové třídy, ve kterých budou moci žáci zdokonalit své znalosti z výpočetní techniky, vznikly přeměnou nevyužívaného strojního areálu, který se donedávna nacházel v jednom ze školních křídel. Obě odborné učebny jsou nyní vybaveny počítači, softwarem a interaktivními tabulemi. Nechybí pak ani moderní projektory, společně s ozvučením. Společná kapacita je dvaatřicet míst. „Máme v plánu, že se zde zapojí do výuky přibližně polovina z více než pěti set žáků,“ informoval Spáčil a dodal: „Druhá polovina pak bude pro výuku informačních technologií bude používat stávající odborné učebny.“

Tímto však modernizace na frenštátské škole zdaleka nekončí. Po dokončení tříd určených informatice totiž přišlo na řadu přišlo dalších osmnáct. Devět z nich je již dnes vybaveno novou informační a multimediální technikou. „Vybavení osmnácti kmenových tříd se významně promítne do výuky všech žáků školy. V každé třídě bude nově k dispozici projektor a ozvučení, datová síť nebo přenosný počítač,“ doplnil ředitel školy.

Žáci i učitelé si budou mít možnost novinky poprvé osahat ještě před koncem školního roku. Naplno je ve výuce využijí po ukončení projektu, od září. Na celý projekt s rozpočtem více než 5 milionů korun škola získala dotaci téměř 4,7 milionu korun z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.