Šest tisíc řidičů denně projede Městskou památkovou rezervací Příbor po mezinárodní komunikaci I/58. „Silnice I/58 má nadregionální význam a patří mezi hlavní výpady z Ostravy jižním směrem. Trasa silnice I/58 spojuje Ostravsko se Slovenskou republikou. Severně od Ostravy končí na hraničním přechodu do Polské republiky v Bohumíně,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfred Brunclík.

Příborský obchvat se má stát „lékem“ na nepříjemné dopravní i ekologické zatížení města. Slavnostní zahájení stavby mezi Příborem a Kopřivnicí odstartovalo více než dvouleté intenzívní práce. Ty se v nemalé míře dotknou občanů Freudova města, neboť především zpočátku bude probíhat stavební zásobování stavby, až do doby, než se vybudují obslužné komunikace. „Přál bych si, aby občané maximálně respektovali nutné negativní jevy, které budou souviset z výstavbou obchvatu. My se je samozřejmě budeme snažit co nejvíce eliminovat,“ sdělil příborský starosta Milan Strakoš.

Obchvat zasáhne nejen území Příbora, ale protáhne se až do Vlčovic, místní části Kopřivnice, kde stojí průmyslový park, zaměstnávající tisíce lidí. I z tohoto důvodu zdůraznil důležitost dopravního propojení Josef Jalůvka, starosta Kopřivnice, jenž nechyběl na slavnostním zahájení.

Zhotovitelem obchvatu je Sdružení Příbor, zastoupené společnostmi Colas, Alpine CZ a Edikt. Počítá se s celkovou investicí miliardy tři sta milionů korun, jen letos padne na stavbu téměř půl miliardy. Financování je z velké míry zajištěno z kasy Evropské unie, konkrétně z operačního programu Doprava. Devítikilometrový úsek si vyžádá stavbu devíti mostů, v roce 2011 by mělo být k dispozici motoristům více než sto tisíc kilometrů čtverečních nových vozovek. Obchvat bude mít napojení na novojičínskou dopravní tepnu, silnici I/48.

Všechny projevy vybraných hostů při slavnostním zahájení se nesly v duchu optimismu, ale také obezřetnosti. „Důležité je, abychom se na tomto místě sešli také v roce 2011,“ poznamenal náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák, s tím, že ne každá zahájená stavba byla dokončena. Pokud vše půjde podle plánu, obchvat by měl řidičům sloužit na podzim 2011. „Věřím, že se zde sejdeme dříve, než v září roku 2011,“ neskrýval optimismus Michal Hala, vrchní ředitel ŘSD.