Důvody, proč jinde než v Kopřivnici strážníci rychlost neměřili, byly různé. „Momentálně neměříme. Budeme ještě v této věci jednat s vedením města,“ sdělil Tomáš Randula, zástupce ředitele Městské policie Nový Jičín. Neměřili ani strážníci ve Studénce, stejně jako v Příboře. Tam byl důvod jasný. Doposud nemají radar. Stejně jsou na tom i frenštátští strážníci. Také jim chybí přenosný radar. „Ve městě jsou asi tři nebo čtyři úseky, které by připadaly v úvahu. Ty ale musí nejprve určit Policie české republiky,“ uvedl Ondřej Matějek, velitel frenštátské městské police.

Neměřili ani strážníci v Odrách, kde městská policie teprve nedávno vznikla a kvůli povinnému školení, tam zatím slouží jen ve dvou lidech. V Bílovci mají dostatek strážníků i odzkoušený radar, ale neměřili kvůli nedostatku, se kterým se městské police potýkaly i jinde v republice. „Zatím neměříme, protože nemáme značky, které označují úsek měření,“ vysvětlil jeden z bíloveckých strážníků.

Pravě v Kopřivnici si zmíněné značky nechali vyrobit již dříve a měli je podle požadavků. „Dá se říci, že jsme na to byli připravení, tak to hned můžeme vyzkoušet,“ řekl Jan Müller, velitel Městské police Kopřivnice krátce po půl třetí odpoledne, když instaloval na ulici Československé lidové armády radar, za který se sám postavil.

Na první měření se přišel podívat i kopřivnický starosta Josef Jalůvka. Ten ocenil připravenost kopřivnických strážníků. „Situace v dopravě v Kopřivnici není dobrá a nám jde hlavně o to, aby se nezhoršovala,“ naznačil Jalůvka a dodal, že město chce situaci řešit na několika úrovních. „Z dlouhodobého hlediska pracujeme na komplexní studii řešení dopravy. Z hlediska okamžitých řešení vítáme, to, že po dlouhodobých obstrukcích, městská police konečně může fungovat preventivně tímto způsobem a může také zasahovat proti některým závodníkům, kteří ohrožují občany,“ dodal Jalůvka.

Radar má kopřivnická městská policie již několik let. Podle velitele Müllera je schopný pořídit fotografii až na vzdálenost přes 300 metrů tak, aby bylo možno přečíst registrační značku. „Používáme ale vzdálenost, tak kolem stovky metrů,“ poznamenal Müller. Za dobu, po kterou měřil, jen málokdo překročil padesátikilometrovou rychlost. Cedule s logem kamery a nápisem měření rychlosti, umístěná na počátku měřeného úseku, tak skutečně plnila svůj účel. „Je to první den, tak to ještě funguje. Ale ono se to časem okouká a určitě se zase najde někdo, kdo pojede jak blázen,“ uzavřel kopřivnický velitel.