VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studénka: Rizikový přejezd má nahradit podjezd

Reálnější obraz dostává projekt na odklonění kamionové dopravy od nebezpečného železničního přejezdu ve Studénce.

23.11.2016
SDÍLEJ:

Železniční přejezd ve Studénce. Ilustrační foto.Foto: DENÍK / Ivan Pavelek

Projekt, na jehož realizaci spolupracují Správa železniční dopravní cesty a město Studénka, s přislíbenou podporou ministerstva dopravy, počítá s novou silnicí pro nákladní kamionovou dopravu a podjezdem pod železničním koridorem. Ten by měl vyrůst v místě samotného přejezdu a sloužil by nejen pěším a cyklistům, ale průjezd by byl umožněn také osobním automobilům do velikosti sanitky.

„Nositelem investiční akce podjezdu pod železniční tratí budou drážní orgány, tedy Správa železniční dopravní cesty. Náhradní komunikaci pro kamionovou dopravu bude řešit město s tím, že bychom na tento projekt požádali zřejmě Státní fond dopravní infrastruktury o dotační peníze," sdělil Novojičínskému deníku starosta Studénky Lubomír Šobich. Dodal také, že nová silnice do výrobních areálů MSV Metal Studénka a AK 1324 by měla vést po původní trase, kterou se dříve zásobovala bývalá vagonka.

Jednotlivými kroky obou investičních akcí se nyní zabývají zástupci všech zúčastněných subjektů. Jak to bude s autobusovou dopravou? I taková otázka například zazněla na jednom z posledních společných jednání.

„Je pravda, že jsme na autobusy narazili, avšak jednotlivé trasy se budou podle potřeby dále upravovat. Nabízí se varianta, že některé autobusy by končily na bíloveckém nástupišti a jiné by k nádraží přijížděly z opačné strany," vysvětlil Petr Odchodnický, místostarosta Studénky. Podle něj se nejprve musí vyřešit náhradní trasa pro kamionovou obslužnost studéneckých podniků a až poté se začne s budováním samotného tunelu pod železniční tratí.

Oba představitelé města se však shodli na tom, že realizace projektů bude ještě nějakou dobu trvat. Prvním nezbytným krokem vůbec bude vyřešení majetkového narovnání se společností AK 1324, jejímž areálem by měla objízdná trasa vést. Poté se přistoupí k přípravě projektové dokumentace a po vydání stavebního povolení, včetně výběru vhodného dodavatele, se začne s výstavbou mimoúrovňového křížení.

HOTOVO BY MOHLO BÝT DO TŘÍ LET

„Pokud by šlo všechno hladce, tak si myslím, že v roce 2019, možná na konci roku 2018, by mohly být obě investice zrealizovány," doplnil na závěr, s určitou mírou opatrnosti, Petr Odchodnický.

K vyvolání jednání o bezpečnosti na tomto rizikovém přejezdu, mnohými nazývaném jako přejezd smrti, přiměla vedení města neukázněnost projíždějících řidičů, jejímž vyústěním byla mimo jiné tragická nehoda Pendolina a polského kamionu loni v létě. Zahynuli při ní tři lidé a desítky dalších byly zraněny.

Autor: Ivana Reková

23.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO

Lékařům neunikne na kůži pacienta žádné riziko

Ilustrační foto.

Frenštát bodoval v elektroodpadu

Tady strávil mládí Donald Trump

Donald Trump, nový prezident USA, nebyl vždy miliardářem. Neměl v New Yorku mrakodrap a nejezdil těmi nejdražšími vozy. V New Yorku se narodil a mládí strávil v tomto malém cihlovém domě.

Novojičínsko: Místo vlaků pojedou autobusy

S výlukou na trati číslo 325 Studénka Veřovice a zpět musí počítat cestující v úterý 30. a ve středu 31. května.

V Hodslavicích si připomněli minulost

Pořádně rušno bylo v sobotu v Základní škole Františka Palackého v Hodslavicích. Tentokrát ale školu zaplnili hlavně pamětníci.

Nový Jičín předvedl parádní obrat a nadále vítězí

Nový Jičín – Ani v jedenáctém jarním utkání nepoznali hořkost porážky. Divizní fotbalisté Nového Jičína sice prohrávali na začátku druhého poločasu v Dolním Benešově už 0:2, ale nakonec předvedli znamenitý obrat, který završil necelou čtvrt hodinu před koncem parádně zahraným přímým kopem kanonýr Lokša, jenž svým sezónním gólem číslo 29 zajistil Novému Jičínu desáté jarní vítězství.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies