Projekt, na jehož realizaci spolupracují Správa železniční dopravní cesty a město Studénka, s přislíbenou podporou ministerstva dopravy, počítá s novou silnicí pro nákladní kamionovou dopravu a podjezdem pod železničním koridorem. Ten by měl vyrůst v místě samotného přejezdu a sloužil by nejen pěším a cyklistům, ale průjezd by byl umožněn také osobním automobilům do velikosti sanitky.

„Nositelem investiční akce podjezdu pod železniční tratí budou drážní orgány, tedy Správa železniční dopravní cesty. Náhradní komunikaci pro kamionovou dopravu bude řešit město s tím, že bychom na tento projekt požádali zřejmě Státní fond dopravní infrastruktury o dotační peníze," sdělil Novojičínskému deníku starosta Studénky Lubomír Šobich. Dodal také, že nová silnice do výrobních areálů MSV Metal Studénka a AK 1324 by měla vést po původní trase, kterou se dříve zásobovala bývalá vagonka.

Jednotlivými kroky obou investičních akcí se nyní zabývají zástupci všech zúčastněných subjektů. Jak to bude s autobusovou dopravou? I taková otázka například zazněla na jednom z posledních společných jednání.

„Je pravda, že jsme na autobusy narazili, avšak jednotlivé trasy se budou podle potřeby dále upravovat. Nabízí se varianta, že některé autobusy by končily na bíloveckém nástupišti a jiné by k nádraží přijížděly z opačné strany," vysvětlil Petr Odchodnický, místostarosta Studénky. Podle něj se nejprve musí vyřešit náhradní trasa pro kamionovou obslužnost studéneckých podniků a až poté se začne s budováním samotného tunelu pod železniční tratí.

Oba představitelé města se však shodli na tom, že realizace projektů bude ještě nějakou dobu trvat. Prvním nezbytným krokem vůbec bude vyřešení majetkového narovnání se společností AK 1324, jejímž areálem by měla objízdná trasa vést. Poté se přistoupí k přípravě projektové dokumentace a po vydání stavebního povolení, včetně výběru vhodného dodavatele, se začne s výstavbou mimoúrovňového křížení.

HOTOVO BY MOHLO BÝT DO TŘÍ LET

„Pokud by šlo všechno hladce, tak si myslím, že v roce 2019, možná na konci roku 2018, by mohly být obě investice zrealizovány," doplnil na závěr, s určitou mírou opatrnosti, Petr Odchodnický.

K vyvolání jednání o bezpečnosti na tomto rizikovém přejezdu, mnohými nazývaném jako přejezd smrti, přiměla vedení města neukázněnost projíždějících řidičů, jejímž vyústěním byla mimo jiné tragická nehoda Pendolina a polského kamionu loni v létě. Zahynuli při ní tři lidé a desítky dalších byly zraněny.