Stavba nabrala skluz po tragické železniční událostí ze srpna loňského roku, kdy do trosek rekonstruovaného mostu narazil vlak. Již v té době byla veškerá doprava ze směru od a na Příbor svedena do centra Studénky, což představovalo nápor tisíců vozidel. Otevřením mostu tato situace skončila.

„Pro nás to znamená odlehčení železničního přejezdu a zlepšení podmínek dopravy ve městě,“ přiznal starosta města Ladislav Honusek. Ze stavby však dělníci nezmizí ještě několik týdnů. „Práce budou probíhat do konce srpna, ale pod mostem. Na svahu, který vede k železnici, je zapotřebí položit dlažbu, dokončit obrubník,“ řekl Deníku mluvčí stavební firmy Jindřich Vaněk, a jedním dechem dodal: „Řidiči, ani pěší nebudou nijak omezeni.“

Zároveň je však, podle starosty, třeba krotit přílišný optimismus, neboť doprava se do starých kolejí jen tak brzy nevrátí. „Je sice pěkné, že bude most otevřený, ale přesto nás ty potíže zatím ještě neopouštějí,“ poznamenal Honusek. Naráží tak na fakt, že hned v pondělí obsadí těžké stroje cestářů silnice, které byly součástí objízdné trasy. Na těch se za dvanáct měsíců značně projevil extrémní nápor, především kamionové dopravy. O financování rozsáhlých oprav se postarají ODS – Dopravní stavby Ostrava, což potvrdil tiskový mluvčí společnosti: „Komunikace, které byly používány jako objízdné nebo obslužné trasy, uvedeme do původního stav, bez ohledu na finální dohodu s krajem.“ V příštím týdnu tak těžké stroje silničářů obsadí ve Studénce ulici Sjednocení a také komunikaci třetí třídy (III/46427), která bez nadsázky, především po tuhé zimě, v úseku od křižovatky ze směru od Příbora po studenécké vlakové nádraží, připomínala tankodrom. „Ta se bude celoplošně rekonstruovat,“ doplnil Ladislav Honusek.

Starosta také věří, že Studénka dostane na zlepšení infrastruktury část peněz, které musejí ODS – Dopravní stavby Ostrava zaplatit jako penále za zpoždění stavby Moravskoslezskému kraji, který je majitelem silnice. „Mám přislíbeno, že nějaká částka půjde z té pokuty na komunikace ve městě,“ poznamenal Honusek. Podle původní smlouvy měla stavební firma za každý den prodlení zaplatit částku 65 000 korun, most měl být přitom uveden do provozu již 26. září 2008.

Přečtěte si také:

Most ve Studénce byl otevřen jen pro pěší

Studénka: výstavba mostu vrcholí