Zima zdaleka nemusela říct ještě své poslední slovo, pokud však už letos nepřijde žádná velká dlouhotrvající sněhová nadílka, lze očekávat, že silničářům se podaří ušetřit materiál na zimní údržbu do další sezony. Technické služby nebudou mít takové náklady na výjezdy posypových vozidel.

„Pokud by zima vypadala tak, jak vypadá teď, kdy byly suché chodníky, tak se posypové soli i štěrku logicky použije méně. To je asi jediná úspora," uvedl vedoucí Technických služeb města Frenštátu Pavel Stachura. Dodal také, že ale například úsporu nafty neočekává. Vozidla se totiž stále používají, jen k jiným účelům než k zimní údržbě. „Například teď využíváme plošinu, se kterou se dělají ořezy stromů," doplnil. Frenštátské technické služby teď podle něj využívají současného pěkného počasí k dohnání věcí, na které na podzim nedošlo.

Také v Kopřivnici provádějí práce, které obvykle na řadu přicházejí až na jaře, a na současnou mírnou zimu si nestěžují. „Zatím sníh nebyl, nebo jen výjimečně, takže je logické, že se zimní údržbou moc práce nebylo a moc materiálu se nespotřebovalo. Pokud už sníh nenapadne, tak určitě očekáváme úspory," vyjádřil se Karel Březina, jenž je ředitelem kopřivnické společnosti Slumeko, která zde zajišťuje technické služby.

Teploty nad nulou a město bez sněhové pokrývky umožňuje také zaměstnancům příborských technických služeb pustit se do prací, které jindy odkládají do jarních měsíců. Pokud už se zima v plné síle na delší dobu v následujících týdnech nevrátí, podaří se technickým službám i něco ušetřit. „Posypový materiál musíme nakoupit dopředu, takže za co ušetříme, jsou výjezdy. V případě mírné zimy ušetříme i ten posypový materiál na zimu příští. Když je mírná zima, děláme zahradnické práce, různé ořezy, údržbu komunikací, opravu dětských hřišť a podobné věci," řekla Deníku Zuzana Gřesíková, ředitelka TS Příbor.

S opravami vozovky Správa silnic Moravskoslezského kraje (SS MSK) i přes vstřícné počasí plánuje začít až na jaře. Zimní techniku silničáři také ještě neschovávají. „Přeinstalování všech vozidel na letní údržbu, včetně samosběrů, které budou čistit komunikace po zimě, přichází v úvahu až koncem března, kdy končí silničářům zimní pohotovost," uvádí SS MSK.