VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trest nic neřeší, myslí si většina pedagogů v okrese

Novojičínsko – Poznámky nic neřeší, nutný je osobní přístup. To jsou nejčastější názory ředitelů základních škol zNovojičínska na problematiku trestů ve školách.

14.4.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Eva Ševčíková

„Z poznámek, napomenutí, důtek a snížených stupňů chování si dnes většina žáků nic nedělá,“ upozornila Ivana Machýčková, ředitelka kunínské „základky“ s tím, že v její škole se zmíněné prostředky používají spíše z preventivních důvodů. „Aby ostatní děti viděly, že prohřešky nepřehlížíme.“ Podle Aleny Dvorské ze ZŠ TGM ve Studénce je nejlepší, když se nemusí děti trestat vůbec. „Důležitá je domluva třídního učitele na pravidlech s žáky, pravidelné vyhodnocování jejich plnění, navázání kontaktu s rodiči a domluva na spolupráci,“ myslí si Dvorská. Poznámky jsou podle ní tou nejhorší variantou.
S tímto názorem souhlasí mnoho kantorů. „Nejvhodnější trest pro dítě neexistuje. Při kárání žáka musíme brát na zřetel individuální zvláštnosti každého z nich,“ vysvětlila Zdeňka Murasová, ředitelka ZŠ a MŠ Tyršova ve Frenštátě pod Radhoštěm. Upozornila na to, že není dobré zakazovat pohybové aktivity a zájmové činnosti, ale spíše počítač a televizi. „Otázku nevypracování úkolu a neplnění školních povinností řeší každý vyučující jinak. V každém případě se vyplatí důslednost ve svých požadavcích,“ dodala Murasová.

Lumír Pospěch, ředitel ZŠ Milady Horákové v Kopřivnici připustil, že s termínem „nejvhodnější trest“ si neví obecně rady. „Poznámka je vlastně forma sdělení rodičům. Velmi vhodným je zavedení kamerového systému do škol. Aby monitoroval chodby, třídy, veřejná prostranství kolem školy, šatny. Ochrání tak slabé, zastaví agresi a otevře oči mnoha rodičům,“ naznačil Pospěch, jak by se dala situace částečně řešit.

S tím, že kromě rodičů má velký vliv na děti a jejich chování i pedagog, souhlasí ředitel pustějovské školy Zdeněk Bartošek. „Poznámky nepoužívám! Já jsem učitel a já si musím umět s žákem poradit a domluvit se s ním. Pokud to neumím, nemám ve škole co hledat. „Neumění učitelů“ jednat s žáky je v dnešní době jeden z největších problémů našeho školství. Mnohdy je zakopaný pes v „učiteli“ a ne v žákovi. Vše však je odrazem současného stavu v naší společnosti,“ poukázal a dodal, že tresty pro dítě mohou být různé. „Záleží na pedagogickém umu pedagoga jakou možnost zvolí. Záleží mimo jiné i na věku dítěte. U nás na prvním stupni, pokud si do školy žák nesplní úkol, musí ho udělat na příští hodinu, a to včetně “přídavku“. Myšleno úkolu navíc, který se týká také probíraného učiva.“

Autor: Pavel Karban

14.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Jeseníku zažívají podařený vstup do sezony, když uspěli i ve druhém zápase, ve kterém zvítězili v Odrách 3:2.

Souhrn I. B třídy, sk. D: Mořkov si vyšlápl na Starý Jičín

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Frenštát jede. Vykradl Český Těšín a teď hostí nováčka

Fotbalisté Frenštátu otočili duel v Českém Těšíně a i díky dvěma trefám kanonýra Klimpara slavili vítězství 3:1.  

Bílovec neuspěl na hřišti Staré Bělé

Tým Tomáše Černína prohrál na hřišti Staré Bělé 1:4 a o první výhru v novém ročníku krajského přeboru se může pokusit v neděli, kdy doma vyzve Pustou Polom.  

Vznikla petice kvůli silnici

Přejít z jedné části Kunína do druhé je velký problém. Důvodem jsou projíždějící auta. Obyvatelé obce proto podepisují petici.

Divizní Nový Jičín stále čeká na první výhru

 Novojičínští fotbalisté nevyhráli ani ve třetím divizním kole, když padli v Hranicích. Nyní hostí v sobotu nováčka z Bohumína.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení