Mošnovské letiště je od konce října vybaveno moderním světelným zabezpečovacím zařízením i radionavigačními prostředky CAT II. Umožňují přistávání letadel i za výrazně horšího počasí, než tomu bylo doposud. Tato kategorie umožňuje přistání při dráhové dohlednosti 350 metrů a výšce rozhodnutí 30 metrů, tedy situaci, kdy má pilot možnost z nejrůznějších důvodů přistávání přerušit do výšky 30 metrů nad zemí. Do plného provozu však zatím spuštěno nebylo, což pocítili například cestující letu ČSA 020 z Prahy v pátek 7. listopadu. Kvůli mlze muselo letadlo zhruba půl hodiny kroužit nad letištěm a čekat, až opadne mlha. Pilot přitom přistávací dráhu viděl z poměrně velké vzdálenosti, ale musel čekat, až se situace ještě zlepší. Pokud by se tak nestalo, musel by se vrátit zpátky do Prahy.

„My dráhu vidíme už z deseti kilometrů. Je tam mlha vysoká asi 30 metrů,“ hlásil pilot věži Řízení letového provozu. Mluvčí letiště Michaela Kubešová potvrdila, že moderní navigační zařízení je připraveno ke spuštění. „Projekt byl dokončen dle plánu ke konci měsíce října 2008. To znamená, že ostravské letiště je vybaveno, připraveny jsou postupy a dokončen výcvik personálu. Vzhledem ke změnám v národním předpisu pro provoz letišť, který zpracovává Úřad pro civilní letectví, je ovšem nutné pozastavit spuštění ostrého provozu za nízkých dohledností do doby instalace přehledového systému pro řízení pohybu na letištních provozních plochách na řídící věži letiště Ostrava. Instalace a vydání osvědčení provozní způsobilosti pro tento systém je předpokládána do konce roku 2008,“ vysvětlila mluvčí.

Za zhoršených podmínek viditelnosti s využitím nového navigačního zařízení mohou přistávat pouze letadla, která jsou na tento systém připravena a jejichž posádky jsou k jejich použití vyškoleny. Dokonalejší navigační zařízení, než je připraveno v Mošnově, má v zemi pouze letiště Ruzyně, které využívá systém CAT IIIb. Při této kategorii je stanovena dráhová dohlednost 0 metů a výška rozhodnutí 15 metrů. Nejmodernější letiště ve světě mají dokonce navigační zařízení CAT IIIc umožňující přistání pomocí autopilota za nulové viditelnosti, pokud má takové zařízení i letadlo.

I za využití systému CAT II bude mošnovské letiště na vysoké úrovni. Ani dosud používaný systém CAT I však neměl vliv na mimořádnou situaci, kdy muselo letadlo ČSA letět jen s jedním motorem do Prahy. V té době byla viditelnost výborná a pilot se tak rozhodl kvůli nutnosti spotřebovat palivo a tomu, že v Praze mají ČSA kompletní servis.