Poslední verze, s kterou už Příborští souhlasili, se „upekla“ minulý týden v Praze. „Dohodli jsme se s ministerstvy dopravy a vnitra, a Ředitelstvím silnic a dálnic na konečném řešení. To spočívá ve výjimce ve vzdálenosti křižovatek na rychlostní komunikaci a průjezdnosti těchto křižovatek v obou směrech. To znamená na Frýdek-Místek i na Nový Jičín,“ poukázal starosta Milan Strakoš (ODS). Křižovatky Příbor-východ a Příborzápad zůstanou v přibližně stejné vzdálenosti, jako jsou nyní. „Docílili jsme shodu v tom, že obě křižovatky budou úplné, neboť v opačném případě by se zvýšila průjezdnost na Jičínské ulici a silnice by byla přetížená,“ poukázal starosta, který potvrdil informaci, že Příbor už dále nebude rekonstrukci připomínkovat.

Za Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se pražské schůzky zúčastnil Lubomír Hýbl, ředitel ostravské správy ŘSD, který vysvětlil, že jednání na ministerstvu dopravy se uskutečnilo proto, aby nedošlo k dalšímu zdržování přípravy stavby. „Vzhledem k tomu, že z hlediska nynějších vzdáleností křižovatek, z nichž jedna bude zrušena, dojde k určitému zlepšení vzdáleností, avšak nebude dodrženo ustanovení příslušné normy, budou ministerstvo dopravy a vnitra souhlasit s odchylným řešením, za předpokladu urychleného zahájení územního řízení pro tuto stavbu,“ popsal závěry jednání Hýbl. Upozornil ale na fakt, že pokud územní řízení nebude v nejbližší době pokračovat, vymínilo si ministerstvo dopravy částečně pozastavit přípravu na stavbě obchvatu Příbora na silnici I/58 ve směru na Kopřivnici-Lubinu.