Říjnové zasedání krajského zastupitelstva přineslo Základní škole Komenského potřebné finanční prostředky k realizaci projektu Rovná šance. Ve škole se budou pohybovat dva pracovníci, asistenti pedagoga, financovaní projektem, kteří se budou starat o nadané a prospěchově slabší žáky a další dva asistenti, placeni z jiných zdrojů.

Škola začala projekt Rovná šance realizovat již v listopadu minulého roku. Projekt obsahuje rozšíření nabídky vzdělávacích služeb pro tři skupiny žáků, a to pro nadané žáky, žáky se specifickými poruchami učení a pro žáky předškolního věku pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. „Naší snahou a obsahem projektu bude, pomocí nových pracovníků, nabídnout širší spektrum vzdělávacích a doplňkových činností pro žáky nadané i pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, včetně sportu,“ uvedl ředitel Základní školy Komenského Josef Hladný.

Škola v žádosti o podporu sice uspěla, ale i tak dostala o téměř milion korun méně. Místo tří odborných asistentů budou na škole působit pouze dva. „Kraj nám škrtl finance zrovna na asistenta pro ty nadané žáky, nicméně, výstupy nám zůstaly, což je tak trochu paradox. Musíme splnit výstup, ale na asistenta, který byl ze sta procent zaměřen na nadané žáky, už jsme nedostali peníze. Výstupy tak budeme muset pokrýt dvěma asistenty, místo tří,“ přiblížil situaci zástupce ředitele Radek Hendrych.

Od konce minulého roku proběhla informativní schůzka rodičů dětí, pro které je projekt připraven. „ Zatím jsme měli porady s rodiči žáků, kterých se to bude týkat. Podle prvních reakcí, jež jsme zaznamenali, rodiče přijímají projekt velmi kladně. Našim partnerem je také pedagogicko-psychologická poradna v Novém Jičíně,“ doplnil Hendrych. Škola by také chtěla spolupracovat se střediskem integrace menšin v Opavě.

Škola by tak po další tři roky pracovala s dvěma moduly, a to Včasná péče a modul pro nadané děti. Včasná péče se bude týkat třetí skupiny žáků, což jsou děti předškolního věku pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Tam by projekt zajistil přípravnou vzdělávací službu, v níž se zaměří hlavně na vstup do školy, rozvoj základních schopností a dovedností, specifikaci vzdělávacích potřeb při zahájení vzdělávání ve vztahu k individualitě dětí. Nadané děti budou mít výuku přizpůsobenou svým schopnostem. Při jejich motivaci bude škola využívat nadstandartní výukové metody, jako například výuková centra, projekty, exkurze a soutěže. Pohybově nadaným žákům pak škola nabídne rozšířenou nabídku volnočasových aktivit zaměřených na pohyb. „Pevně věříme, že projekt přispěje ke zvýšení úrovně vzdělávání na naší škole,“ uzavřel Hladný.