Zastávka Frenštát pod Radhoštěm se před několika lety dokonce objevovala ve vlakových jízdních řádech, a to i přesto, že ještě neexistovala. V uplynulých několika letech se o ní moc nehovořilo, až nyní, na posledním zasedání zastupitelstva Frenštátu pod Radhoštěm se objevily nové informace, jak uvedla starostka Zdeňka Leščišinová, i proto, že v roce 2011 došlo v této záležitosti k poměrně radikální změně v přístupu druhé strany, tedy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „Počáteční jednání byla zastavena, neboť se v tomto případě jednalo o padesátiprocentní spoluúčast města. Teď druhá strana přehodnotila stanovisko,“ zmínila se Leščišinová a dodala, že nová situace by měla být pro město výhodnější.

Starostku doplnil místostarosta Pavel Mička. „Na základě jednání bylo předběžně dohodnuto, že SŽDC si vezme dokumentaci pro územní řízení a sama zahájí výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace pro stavební řízení. Město by se na tom mělo podílet. Mělo by zajišťovat investice, které by měly zůstat v majetku města představujeme si, že by to měly být chodníky, veřejné osvětlení, sadové úpravy, případně parkovací plochy,“ nastínil místostarosta Mička a připomněl, že usnesení zabývat se vlakovou zastávkou trvá již od roku 2000. „Proto jsme zahájili jednání,“ poznamenal místostarosta. Podle starostky by v roce 2012 měla být připravena veškerá dokumentace, včetně povolení, realizace stavby by pak mohla být v následujícím roce. Spoluúčast města by měla být maximálně pětatřicet procent, možná, podle vývoje dalších jednání se zástupci SŽDC, ještě nižší.

Někteří zastupitelé ale vyslovili pochybnosti. „Chápu, že pro starší obyvatele města to bude dobré, ale umístění zastávky bude znamenat komplikace narušení provozu v Rožnovské ulici. Když ta vlaková soustava bude dobržďovat, bude signalizační zařízení po celou dobu spuštěné. Bylo to konzultováno se správcem komunikace? Vžijme se do situace, že se doprava zastaví na dobu tří až pěti minut,“ naznačil obavy zastupitel Jan Břuska. Ten posléze přidal ještě další výhradu. Podle něj bude zastávka komplikovat život i lidem, kteří v jejím okolí bydlí. „Brždění bude pištět. A ten diesel, když se rozjíždí, taky pěkně duní,“ tvrdil Břuska.

S kritikou se přidala také zastupitelka Petra Šmajstrlová. „Měli bychom zvážit, není--li to velký luxus, stavět zastávku nedaleko nádraží. Bude to další ekologická zátěž blízko sídliště. Považuji to za zbytečnou záležitost,“ řekla.

Myšlenku zastávky naopak obhajoval zastupitel Karel Míček, za jehož starostování se o zastávce začalo poprvé hovořit. „Ta myšlenka je asi sedmnáct let stará a pochybnosti, které tady zazněly, jsou ve studii řešeny,“ snažil se uklidnit mínění kolegů Míček.

Místostarosta Mička ještě připomněl, že v různých anketách se oslovení obyvatelé Frenštátu pod Radhoštěm vyslovili spíše pro zřízení zastávky. „Je tam škola, která bude mít kolem šesti set žáků, sídliště a další zástavba. Pro ty lidi je to blíže než nádraží a ekologicky je to čistší než autobusová doprava,“ argumentoval Mička. Poté již vzali zastupitelé informaci o postupu ve věci zřízení zastávky na vědomí a schválili přesun peněz na zabezpečení této akce do letošního rozpočtu.