Právě se projednávaly rozpočtové změny, když se do diskuze přihlásil zastupitel Jan Břuska. Ten uvedl, že se mu nelíbí suma 400 tisíc korun na pořízení osobního automobilu v rámci obnovy vozového parku. „Navrhuji tuto položku zrušit a peníze přesunout na důležitější věci," nechal se slyšet Jan Břuska.

Když tajemník frenštátského městského úřadu Petr Kubenka uvedl, že by chtěli vyřadit staré vozidlo a pořídit vůz 4x4 pro odbory, které jezdí na jednání do terénu, Jan Břuska reagoval tím, že by chtěl vědět, kolik automobilů městský úřad a organizace města mají.

„Samotný městský úřad má ve správě celkem tři fabie a jednu fabii kombi. Škoda Superb, kterou používá vedení města, je zastupitelstva města," vypočetla Ludmila Pavlová, vedoucí odboru vnitřních věcí a školství.

Nový vůz má jen kultura

Poté přišli na řadu vedoucí organizačních složek. Marian Žárský, ředitel městského kulturního střediska, sdělil, že mají nový vůz Dacia Dokker s polepy, který stál 180 tisíc korun i s DPH, Ondřej Matějek z městské policie uvedl, že mají k dispozici vozdilo Dacia Duster 4x4 za 430 tisíc korun.

„Městská sportoviště mají peugeot po městské policii, který jsme si opravili a používáme ho pro místní účely," hlásil Jiří Štefek, vedoucí správy městských sportovních zařízení.

Pavel Stachura, vedoucí místních technických služeb, řekl, že mají jeden Ford Transit pro autokemp, jednu Škodu Octavia, kterou zdědili od města, hodně starou Škodu Felici a jeden zděděný fiat od vedoucího střediska sociálních služeb Jana Zvoníčka. Ten navázal tím, že mají Škodu Roomster starou tři roky.

„Slouží výhradně pečovatelské službě. Pokud potřebujeme na školení nebo někam, tak používáme vozidla městského úřadu," poznamenal Jan Zvoníček.

Tajemník Kubenka připomněl, že ještě jednotka hasičů má starou felicii, a starostka města Zdeňka Leščišinová prohodila, že by možná ještě mohli vyjmenovat nákladní vozidla, což Jan Břuska naštěstí nechtěl. „Upřímně a otevřeně ale říkám, že za mě ne," naznačil Jan Břuska, jak chce hlasovat.

Nepříjemné situace

Požadavek se pokusila objasnit vedoucí frenštátského stavebního úřadu Marie Chromčáková.

„Vychází to již delší dobu zejména z našeho odboru, který má pod sebou správní území v okolí Frenštátu Trojanovice, Bordovice, Tichou a další, a my v jakémkoliv počasí musíme vyjíždět do terénu. Je to složitá situace. Podle nového zákona vykonáváme například dohled na stavbě, a tak se četnost výjezdů zvýšila. Jsou to nepříjemné situace, když musíme zvonit, aby nám vytlačili auto. Letos jsme zapadli dvakrát," snažila se vysvětlit Marie Chromčáková, k níž se se stejnými zkušenostmi přidala vedoucí odboru životního prostředí Eva Spurná.

K nim se připojil také zastupitel Pavel Orlík, bývalý starosta města. „Přimlouvám se, aby se automobil koupil. Vzpomínám si, jak jsme se museli nechat vyprošťovat při jednání za Maralákem a na dalších jednáních, kdy to byly neřešitelné věci s normálním autem," uvedl Pavel Orlík.

Reakce Jana Břusky vyvolala překvapení i smích. „Když nejde zrušit celou částku, a protože jsem tady slyšel o pěkné sumě za auto městského kulturního střediska, změnil bych to na dvě sta tisíc u terénní dacie," navrhl Jan Břuska. Na to reagoval zastupitel Karel Míček. „Proboha, čtyřkolku do terénu za dvě stě tisíc? Nežeňme je do toho, aby končili po příkopech s nějakým šuntem," řekl Karel Míček a navrhl na pořízení nového vozidla sumu 405 tisíc korun.

Osmnáct zastupitelů návrh odsouhlasilo, Jan Břuska byl proti.