Dopravu na kopřivnickém mostě číslo 480-002 opět částečně ovlivňují stavební práce. Přestože se po, na první pohled hotovém, mostě již od sklonku loňského roku prohánějí řidiči, zhotovitelské firmy se na něj nyní vrátily, aby rekonstrukci zcela dokončily. „Vloni na začátku zimy byly práce na rekonstrukci mostu přerušeny z důvodu nevhodných klimatických podmínek a nyní jej musí sdružení realizujících firem dohotovit. V následujících dnech budou na mostě probíhat dokončovací práce související s odvodněním, dojde k finální úpravě krajnic a kontrole provedení asfaltové vrstvy s její částečnou úpravou u obrub," sdělil Martin Lapčík z odboru rozvoje města s tím, že stavba by měla být hotova začátkem května.

Opravy mostu ve směru na jednu z kopřivnických městských částí, Lubinu, trvaly patnáct měsíců a nejeden motorista jedoucí přes Kopřivnici k nim měl výhrady. Ty nejhlasitější začaly být slyšet po odjezdu stavařů. Důvod? Původní dopravní značení, které na jinak opraveném mostě začalo způsobovat zmatky. „Zůstaly tam staré jízdní pruhy, přestože vznikly nové brýle. Jezdit tam teď je, slušně řečeno, o ústa, protože musíte přejíždět z pruhu do pruhu a ostatní řidiči nikdy nevědí, jestli chcete opravdu odbočit, anebo míníte jet rovně," kritizoval dopravu pan Kudělka.

Starosta města Josef Jalůvka dal rozčileným řidičům za pravdu. Jak ale uvedl, město samo se situací nemohlo nic dělat. „O problémech víme. Já osobně tu cestu používám a vím, že značení je špatně. Kolikrát opravdu nevíte, kdo kam doopravdy míří a kdo je jen zmatený pruhy," uvedl již na začátku tohoto roku. Vzápětí dodal, že kopřivnická radnice podala již několik požadavků k nápravě u vlastníka mostu, tedy Moravskoslezský kraj.

Změna přijde v květnu

Podle posledních informací byly četné stížnosti konečně vyslyšeny. „V současné době stavaři, kteří se na most vrátili, dodělávají finální úpravy chodníků, asfaltů a podobně a do začátku května bude, podle posledního stanoviska kraje, opraveno i vodorovné a svislé dopravní značení na mostě," potvrdil zprávu kopřivnický starosta.

Vlastníkem mostu v Kopřivnici a hlavním investorem stavby je Moravskoslezský kraj, který za rekonstrukci zaplatil více než sto milionů korun. Město Kopřivnice vybudovalo na své náklady podél komunikace nový chodník a veřejné osvětlení, což přišlo kopřivnický rozpočet zhruba na sedm milionů.