Legendární motorový vůz M 290.002 je národní kulturní památkou. Naposledy byla Slovenská strela na železniční trati v roce 1960, pak stála dlouhé roky v Kopřivnici na kolejích u muzea Tatry jako exponát.

Vznikla ve velmi krátké době, a to v závěru roku 1933, zprovozněná u Českých státních drah byla v červenci roku 1936.

Historie skateboardingu.
FOTO, VIDEO: Historie skateboardingu. Svoboda za komunismu, touha být výjimečný

Motorové vozy M290.0 byly vyrobené v roce 1936 pro tehdejší Československé státní dráhy v Tatře Kopřivnice.

Rekonstrukce Slovenské strely začala v srpnu 2018 odvozem do Hranic, jednoho z pracovišť společnosti Českomoravské železniční opravny.

Tatra po náročné renovaci představila Slovenskou strelu poprvé loni v květnu.

Jarní Uherský Ostroh.
FOTO: Jarní kontrast s pěknou architekturou v našem sousedním kraji vás dostane

Na voze je unikátní například elektromechanický přenos výkonu od Josefa Sousedíka. Díky jeho nápadu se vlak rozjížděl hlavně na elektrický pohon, s rostoucí rychlostí se zapojoval mechanický přenos.

Vlak dosahoval rychlosti až 130 kilometrů v hodině.

Výšlap na Tři kameny.
Tip na výlet: Výšlap na Tři kameny. To je Praděd a Dlouhé stráně jako na dlani