„Už to mám odzkoušené. Po dálnici je to asi nějakých sto deset kilometrů, takže za hodinu a čtvrt jsem tam, což je super,“ pochvaloval si český futsalový reprezentant s přezdívkou Jumbo. Od nového polského zaměstnavatele, kterému se upsal na tři roky, má slíbený služební vůz. „Bude to Ford, ale ještě přesně nevím, jaký. Takže teď nevím, co s tímhle,“ usmál se bílovecký odchovanec a ohlédl se na svého golfa.

„Možná ho dám taťkovi. Uvidím. Ale mám asi dva nebo tři roky a jsem s ním moc spokojený. Musím zaklepat, že to drží, protože jsem do něj nemusel dávat ani korunu, kromě oleje a takových věcí. Když jsem ho tedy kupoval měl najeto asi šedesát tisíc. Teď už jsem na dvou stech,“ mrkl na palubní desku sedmadvacetiletý futsalista, jenž se rozhodl pro změnu působiště i přesto, že v Maďarsku si jeho služby považovali, což dokazoval nově nabídnutý kontrakt na dva roky.

„Rozhodl už jsem se ale pro návrat domů, protože jsem asi pět let pryč, takže jsem si říkal, že se vrátím. Navíc v Polsku je to taky na profesionální úrovni a taky se tam bude hrát liga mistrů, takže po této stránce jsem v ničem neslevil. Výhodou je, že můžu každý den dojíždět domů,“ svěřil se nositel čísla 41.

PRVNÍ JÍZDA? ASI V TRABANTU

A co když mu auto neplní služby tak, jak by mělo? „V Brně jsem na to měl kamaráda, ale když jsem tady doma v Bílovci, tak to řeším přes taťku, který má kamarády automechaniky, se kterými se vždycky nějak domluví,“ prozradil své servisní řešení Seidler.

Snad každý vzpomene, jak poprvé usedl za volant a sešlápl plyn. Nejinak ani nynější opora české futsalové reprezentace. „To bylo ještě určitě v době, kdy jsem neměl papíry. Myslím si, že to bylo možná někdy s taťkou v trabantu na nějakém parkovišti, kde mě učil řídit. Pak taky v Bravinném, kde bydlel strýc. Tam jsme s klukama jezdili na polních cestách,“ vzpomínala s úsměvem čerstvá posila polské Bialsko-Bialy.

Bílovecký rodák rovněž vzpomněl na své první auto, kterým byl Renault Vel Satis, kterého koupil od kamaráda. „V Brně a v Bratislavě jsem pak měl služební auta, takže jsem to prodal dál a jezdil jsem novou Lagunou a Thalií,“ vzpomínal na své další automobily gólový futsalista.

OPORA ČESKÉ FUTSALOVÉ reprezentace Michal Seidler před svým současným vozem, který brzy vymění za služební, které dostane od svého nového zaměstnavatele v Polsku.

V ČÍNĚ BYCH NA ŘÍZENÍ NEMĚL ODVAHU

Jeden z řady úspěšné bílovecké líhně, kde se můžou pochlubit výtečnou prací s mládeží, žil poslední dva roky v Maďarsku, kde s řízením neměl problémy. „Co se týče dopravy, tak to tam bylo bez problémů. Jediný problém tam byl trošku s prezidentem, ale nemůže být všechno v pohodě. Jinak město a všechno kolem tam bylo opravdu krásné,“ spokojeně zhodnotil prostředí v bývalém angažmá Seidler, jenž však nemůže zapomenout na dopravu v Číně, kde se nedávno představil s českou reprezentací na přípravném turnaji, kde výběr Tomáše Neumanna zvítězil před Anglií, Malajsií a domácí Čínou.

„Co tam se děje, tak to se jen tak nevidí. Tam bych si autem určitě netroufl, protože tam si každý jezdí úplně, jak chce. Prostě kdo dříve přijede, tak ten jede. Neexistujou tam žádné přednosti, navíc tam chodí po cestě chodci nebo se pletou skútry. Prostě hrůza,“ smál se Seidler po své první návštěvě Číny.

Co se týká nadupaných sporťáků, které jsou spojeny s vrcholovými sportovci, tak na to mistra slovenské či maďarské ligy příliš neužije. „Nejsem úplně ten vášnivý fanoušek do aut a na sporťáky tak úplně moc nejsem,“ přiznal Seidler. A co by volil mezi formulí či motorkou? „Když už, tak určitě formule. Motorkáři to jsou pro mě zabijáci. Hlavně někteří. Máme doma s přítelkyní skútr a to je všechno. Na silnější motorku bych asi ani nevlezl, protože nevím, jestli bych se na ni nepřizabil,“ usmál se závěrem Michal Seidler.

MICHAL SEIDLERSedmadvacetiletý odchovanec bíloveckého fotbalu postupně přesedlal na futsal, ve kterém to dotáhl až do české futsalové reprezentace. Dvakrát získal ocenění Futsalista roku ČR a momentálně ho čeká již čtvrté zahraniční angažmá.
Fotbalová kariéra: Bílovec, Vítkovice, Baník Ostrava, Dolní Benešov, Fulnek, Svitavy, Bílovec.
Futsalová kariéra: Brušperk, CC Jistebník, Pinerola Bratislava, Tango Brno, Slov-Matic Bratislava, Rába ETO Gyor, Rekord Bialsko-Biala.

První auto: Renault Vel Satis

Současné auto: Volkswagen Golf 6.

Obsah motoru: 1.6

Rok výroby: 2011

Vysněné auto: Volkswagen Passat CC.