Hlavní hrdina filmu Sestra, který uvede tuto sobotu novojičínský Biograf Artefakt, Potok pracuje v malém divadle jako výtvarník. Je mu kolem třicítky a jeho život se neubírá v podstatě žádným směrem. Svoje okolí i sám sebe pozoruje s opovržením. Jeho bezcílný život se změní teprve v momentě, kdy potká Černou.

Zamilovaná dvojice uniká z města. Nevyhnutelně však znovu naráží na lidskou vypočítavost, mělkost a nevkus. Potok se propadá do dřívější skepse, která vede až k totálnímu rozpadu jejich vztahu. Černá ho opouští a zoufalý Potok pomalu dochází ke smířlivějšímu postoji ke světu, kde už ale není místo pro velkou lásku a temnou romantiku.

Více než na děj se film soustředí na hnutí mysli autora, na jeho vidění reality i snů, a spíše než o rekonstrukci, nebo adaptaci předlohy se Pancíř podle svých slov pokouší o reimaginaci. To zvládl na jedničku, o čemž svědčí především silné vizuální pojetí, skvěle doplňující recitace Filipa Topola. Vizuálu dominuje skvělý střih, obrazy, kompozice, barvy a hlavně vskutku bravurní animace. Právě tyto prvky totiž výsledek posunují výrazně směrem nahoru a jejich zásluhou snímek, který vznikal s minimálním rozpočtem, nevyzní lacině, nebo samoúčelně umělecky. „Je to nadčasový příběh - příběh o lásce. Pancířovi se navíc povedlo, že doba, ve které se film odehrává, není úplně evidentní. Na době ani generaci v něm nezáleží. Není to dokument, ale imprese,“ řekl o filmu sám autor předlohy Topol.

Oproti stejnojmenné literární předloze Jáchyma Topola, která se odehrává během tří let po roce 1989, film časové určení opomíjí. Soustředí se na vnitřní konflikty hrdiny, které jsou nadčasové. (mer)