Ve středu 30. 9. od 20 hod se v rámci happeningu Red Alert – Červený poplach najednou rozsvítí červenou barvou kluby, divadla i další budovy kulturního a sportovního dění. Akce má upozornit vládu i veřejnost na opomíjený sektor kultury a sportu, který zasáhla hygienická opatření obzvlášť tvrdě. V současné krizi způsobené koronavirem potřebuje celé odvětví okamžitou pomoc a podporu ze strany veřejnosti i vlády.

Červeně se rozsvítí jak legendární pražský podnik Roxy, kde se psala historie české klubové scény, tak Forum Nová Karolina nebo Bolt Tower v Dolních Vítkovicích. V Krnově se rozsvítí Kofola music club.

Zdroj: Youtube

„Kofola club rozsvítí červeně. Jsem zvědavý, zda akci podpoří také ostatní kulturní zařízení, které fungují z našich daní,“ uvedl Martin Hradečný, soukromý provozovatel hudebního klubu Kofola. Už ani nepočítá, kolik koncertů bylo letos zrušeno nebo přeloženo.

Koncept WeMakeEvents vznikl v dubnu 2020 v Anglii, a postupně se z něj stal globální fenomén. Proto se 30. září v rámci akce Red Alert – Červený poplach rozsvítí po celém světě tisíce klubů, divadel a dalších kulturních center, aby se zvýšilo povědomí o současných dopadech pandemie v tomto oboru.

Cílem kampaně je ukázat, že se kulturní zařízení po celém světě dokážou spojit v duchu vzájemné podpory a solidarity. Kampaň už má dokonce svou hymnu „Stand As One“ (Postavte se jako jeden ), kterou napsal Joe Bygraves jako reakci muzikantů na lockdown.