Existují různé formy hubnutí po porodu a ženy se ubírají k různým stylům sportů a pohybu. Pro Deník se svěřila pětatřicetiletá maminka Nela Nováková z Prahy, které se podařilo po prvním porodu dostat se na svou původní váhu. Po druhém porodu má pak nakročeno opět na skvělý výsledek.

Přerušovaný půst až po kojení

Když Nela Nováková před čtyřmi lety poprvé otěhotněla, během prvního těhotenství nabrala 24 kilogramů.

„Docela jsem se tenkrát vyděsila a říkala si, jak to asi půjde dolů. Ale už dva měsíce po porodu byla váha o 18 kilogramů nižší a šla postupně dál dolů sama. Na ‚předtěhotenskou‘ váhu jsem se dostala po půl roce,“ vypráví Nela Nováková. Když ukončila kojení, pustila se do takzvaných přerušovaných půstů a váha šla ještě o 8 kilogramů níž.

„Nutno podotknout, že ještě před otěhotněním jsem díky půstům shodila asi 15 kilogramů,“ říká Nela.

Jak úspěšně zhubnout po porodu a s malými dětmi:

| Video: Youtube

„Ve druhém těhotenství jsem nabrala 20 kilogramů, ale zároveň jsem byla v lepší kondici díky nezastavitelnému batoleti. Nyní, po téměř čtyřech měsících, si ještě stále držím 8 kilogramů, které zatím nevypadají, že by se chtěly pohnout, a to především v oblasti břicha, boků a stehen,“ popisuje druhé těhotenství a následné hubnutí Nela.

Podle jejích slov se ale snaží vyživovat tak, ať má tělo dost živin pro tvorbu mléka. Zároveň se vrátila k běhu.

„Na případné další hubnutí se chystám, až nebude syn výhradně kojený,“ říká.

Metoda přerušovaného půstu

Nela zhubla především díky metodě přerušovaného půstu, ačkoli nikdy nebyla „dietářem“.

„Myslím, že dnes už jsou přerušované půsty vcelku známou formou hubnutí, ačkoli pro mě to byl opravdu průlom. Chtěla jsem najít něco udržitelného, ne něco, co přinese jen jo-jo efekt. Metoda spočívá v nastavení času, kdy člověk jí a kdy drží půst. Většinou se začíná 16:8, tedy 16 hodin půstu a 8 hodin, ve kterém se může jíst,“ popisuje Nela Nováková svou cestu k původnímu tělu.

„Kromě omezení množství jídla pomůže metoda také s úpravou chutí na výživné věci, protože není účelem jíst málo a dostat tak tělo do stresu, ale jíst plnohodnotné jídlo a zasytit tělo správně. Zbytek času, kdy člověk nejí, tělo využije pro trávení a využití energie z jídla a následně z vlastních zásob. Postupně se spaluje i tuk a člověk má vlastně ohromné množství energie. Já osobně jsem se nikdy necítila lépe,“ doporučuje tuto cestu Nela Nováková.

Cvičením k lepším pocitům:

Avšak pozor, v těhotenství a při kojení se metoda nedoporučuje, stejně jako jiné hubnoucí metody, které by mohly do mléka vyplavovat toxiny a jiné odpadní látky.

„Proto nyní vyčkávám a snažím se být na sebe hodná, přeci jen mi mé tělo dalo již dvě děti a energie mám dost, abych s nimi byla den co den a fungovala,“ říká Nela.

Pohyb a jídelníček

Nebylo by to ale hubnutí, aby se k jídelníčku nepřidal také zdravý pohyb. Času se dvěma dětmi není nazbyt, přesto se snaží Nela alespoň běhat.

„Je to pro mě čas sama pro sebe a oproti posilovně nebo nějakým lekcím neabsolvuji žádnou cestu a rovnou tu aktivitu dělám, jen co opustím vstupní dveře domu. Snažím se běhat dvakrát týdně, když je manžel doma - hlídací babičky bohužel nemáme blízko,“ říká.


Nahrává se anketa ...

„Druhá má aktivita je jóga, kterou tedy musím dělat než se děti vzbudí. Nebo pak s nimi, což už je náročnější,“ doplňuje Nela Nováková. Kromě toho se snaží ve svém jídelníčku hlídat bílkoviny, a díky tomu nejí hromadu čokolády. „Takové té na vlčí hlady z kojení,“ směje se.

Hubnutí při kojení – pravda nebo mýtus?

„Co se týká kojení, spousta žen si jej nemůže vynachválit jakožto skvělý prostředek na hubnutí. A pak je tady druhá skupina, které se kila drží snad do zásoby, jako kdyby snad měl přijít hladomor, v té jsem momentálně i já. Ale vím, že s vyváženou stravou a přiměřeným pohybem jednou ta kila odpadnou, nebo jim holt pomůžu,“ popisuje Nela Nováková na závěr svůj typ metabolismu.

Doporučení ostatním maminkám
Sama Nela Nováková je názoru, že to není o kilech, ale o tom, jak člověku je. „Mé doporučení je nesoustředit se na konkrétní číslo na váze, ale na to, jak se ve vlastním těle člověk cítí. A upravovat stravu nebo návyky dle toho, vyřadit co tělu nedělá dobře, zbytečně nepít sladké limonády, nejíst příliš mnoho průmyslové zpracovaných potravin a hlavně se hýbat s dětmi, vést je k pohybu a chtít být vitálním rodičem plným života,“ zmiňuje s úsměvem na tváři.