Pokud nařízení skutečně vejde v platnost, mohou nastat zajímavé situace. Například u oderských rybníků. Když pojede cyklista směrem k Odrám okolo Emauzského rybníku a za ním autobus, řidič autobusu prakticky nemá šanci cyklistu předjet kvůli nezpevněným okrajům vozovky. Leda, že by cyklista pokorně zastavil. Podobně úzkých komunikací je na Novojičínsku víc než dost.

Experti, včetně ředitele dopravní policie Jiřího Zlého, předpokládají, že zejména autobusům a nákladním vozidlům vzniknou potíže a připouštějí, že kvůli dodržování nového pravidla se mohou na některých místech začít vytvářet kolony.

Podle šéfa BESIPu Tomáše Neřolda je nesprávné předjíždění okrajovou příčinou nehod, při nichž cyklisté utrpí těžké zranění nebo zemřou. Od roku 2011 do roku 2020 zemřelo vinou nesprávného předjíždění 28 cyklistů. Pro Deník uvedl, že nařízení má hlavně symbolický význam.

Nic jiného ani vlastně nemohl říci, protože ono nařízení je v praxi těžko postižitelné. Navíc chybí pravidlo, jak daleko od krajnice může být cyklista nejvíce vzdálen. Takže se možná rodí nařízení nikoliv symbolické, ale zbytečné, neboť slušný řidič cyklistu neohrozí a hovado pár písmenek nenapraví.