Velice pilno měl Hasičský záchranný sbor z Nového Jičína ve čtvrtek v podvečer a v pátek ráno. Musel vyjíždět k nehodám nákladních vozidel, kdy jedno převáželo štěrk, druhé ojetá vozidla.

K prvnímu karambolu došlo ve čtvrtek 20. listopadu krátce před sedmou hodinou večerní. Na nejfrekventovanější okresní silnici I/48 se převrátil na bok přívěs nákladního Mercedesu, který převážel štěrk. Ten se okamžitě z korby vozidla vysypal na silnici a všechny čtyři jízdní pruhy pokryl v délce padesáti metrů deseti centimetrovou vrstvou. „Při příjezdu jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) ze stanice v Novém Jičíně stálo vozidlo na kolech, ale přívěs ležel na levém boku s utrženými levými bočnicemi,“ informoval tiskový mluvčí HZS MSK Petr Kůdela a dodal, že řidič a spolujezdkyně vyvázli bez zranění.

Ovšem likvidaci nehody komplikovalo šestnáct tun vysypaného štěrku na vozovce. Po domluvě s řidičem havarovaného vozidla hasiči převrátili přívěs zpět na kola, na řadu přišlo odstranění nákladu ze silnice. „Na místě zůstali pracovníci Správy silnic Moravskoslezského kraje, kteří pomocí kolového nakladače a sklápěčky odklízeli štěrk z vozovky,“ sdělil Kůdela.

K druhé nehodě došlo následující den v Petřvaldě, v pátečních ranních hodinách. Náklaďák Iveco, jež převážel tři ojeté automobily měl velice netradiční bouračku. „Při jízdě ve směru z Ostravy do Mošnova se mu utrhlo levé zadní kolo. Iveco skončilo v příkopě a na poli, ale zůstalo trčet do vozovky,“ uvedl Petr Kůdela. Na to doplatila skříňová Avia, která nestačila zabrzdit a narazila čelně do zadní části Iveca. Poté zůstal jeden pruh vytížené komunikace I/58 z Ostravy do Příbora uzavřen.

„Hasiči zajistili obě vozidla před požárem odpojením akubaterií, pomocí sorbentu likvidovali únik provozních látek z Avie,“ popsal zásah tiskový mluvčí. Ta byla vyprošťovacím speciálem Tatrou 815 vytažena na krajnici, poté hasiči ještě vozovku uklidili. Ostatní práci z vozidly měla na starost odtahová služba.