K dnešnímu dni kriminalisté z Krajského ředitelství policie Severomoravského kraje vyslechli sto osmdesát osob, avšak jedinými obviněnými i nadále zůstávají dva inženýři z firmy Společnost Bögl & Krýsl, která jako subdodavatelská firma zajišťovala vysouvání mostu.

Již týden po nehodě je policie obvinila z trestného činu obecného ohrožení. Kriminalisté již mají na stole také všechny znalecké posudky. „Vyšetřování se opírá o sedm znaleckých posudků, které byly vyžádány z různých oborů,“ potvrdila Miroslava Michálková Šálková, tisková mluvčí vyšetřovacího týmu Comenius.

Do případu a jeho objasnění tak zasahují experti z oboru zdravotnictví, hydraulických a zvedacích zařízení, geodézie a kartografie, stavebnictví či bezpečnosti práce. Právě znalecký posudek z oboru bezpečnosti práce obdržel vyšetřovací tým 22. července, jako poslední.

„V těchto dnech kriminalisté zkoumají trestní odpovědnost dalších osob a je předpoklad, že v řádu několika týdnů bude v této věci rozhodnuto,“ dodala mluvčí Michálková Šálková. Největší železniční nehoda v České republice si vyžádala osm obětí, deset cestujících bylo těžce zraněno, dalších více než osmdesát osob utrpělo středně těžká a lehká zranění.

Obrovské škody vznikly také na majetku, které se vyšplhaly k částce téměř sto sedmdesát milionů korun. Z toho bezmála sto čtyřicet milionů na majetku Českých drah, na dalších dvanáct a půl milionů korun vyčíslila škody společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava, která měla rekonstrukci mostu na starost.

Nemalé škody vznikly také Moravskoslezské­mu kraji. Ostravská stavební společnost nakonec postavila i nový most, jehož otevření se studénečtí občané dočkali před několika dny.