Muž jel v pondělí 19. ledna před půl sedmou ve směru od Hranic na Nový Jičín. „V dlouhé zatáčce u Starého Jičína pravděpodobně dostal smyk na namrzlé vozovce. Přejel do protisměru, kde se zadní částí vozidla střetl s protijedoucím dodávkovým vozidlem Iveco,“ uvedla novojičínská okresní policejní mluvčí Miroslava Michálková Šálková.

Hyundai zůstal po nárazu na svodidlech, jeho řidič utrpěl zranění, kterým na místě podlehl. „Řidič utrpěl mnohočetná poranění v oblasti hlavy, hrudníku a končetin. V době příjezdu záchranářů byl v bezdeší, bez srdeční akce a navíc zaklíněn ve vraku automobilu. Zasahující lékař již mohl pouze konstatovat smrt,“ informoval mluvčí moravskoslezských záchranářů Lukáš Humpl.

Pětatřicetiletého řidiče dodávkového Iveca převezla Rychlá záchranná služba do novojičínské nemocnice. „Pacient byl při vědomí, středně těžce zraněný. S poraněním hrudníku a dolní končetiny jej po prvotním ošetření na místě zásahu záchranáři transportovali na chirurgickou ambulanci,“ upřesnil Humpl.

Na místě zasahovala jednotka Hasičského záchranného sboru ze stanice v Novém Jičíně. „Z havarovaného osobního automobilu Hyundai Lantra hasiči museli pomocí hydraulického nářadí vyprostit tělo řidiče, který srážku nepřežil, z dodávkového Iveca zraněného řidiče,“ sdělil mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela a dodal, že hasiče přivolal k dopravní nehodě svědek, který jel kolem. Hasiči poté pomáhali s odklizením havarovaných vozidel. Kolem deváté hodiny již byla silnice průjezdná.

Policejní mluvčí poukázala na skutečnost, že nehoda se opět stala v úseku, kde již nejsou nainstalována lanová svodidla. Policisté z novojičínského dopravního inspektorátu přitom již bezmála sedm let volají po rozdělení silnice I/48 lanovými svodidly. Kdysi každoročně na této silnici zaznamenali alespoň jednu tragickou nehodu, při které po čelní srážce dvou vozidel jedoucích v protisměru zemřeli čtyři lidé.
Silnice dostala mezi řidiči oprávněně přízvisko Silnice smrti. V roce 2002 ředitelství silnic a dálnic konečně nechalo nainstalovat lanová svodidla v úseku od Nového Jičína po Příbor. „Od té doby se tam nestala ani jedna smrtelná nehoda z důvodu přejetí vozidel do protisměru,“ poznamenala policejní mluvčí.

Jenže začala výstavba dálnice a ta dostala před „osmačtyřicítkou“ přednost. Peníze na svodidla v úseku od Nového Jičína po Bělotín již ředitelství silnic a dálnic nehodlalo uvolnit. Loni se tak opět tomuto úseku začalo říkat silnice smrti. Stalo se tam minimálně 46 dopravních nehod. Nejméně ve třech případech skončila nehoda tragicky poté, co jedno z vozidel přejelo do protisměru, kde se střetlo s protijedoucím vozidlem.