"Týmy zdravotnické záchranné služby (ZZS MSK) zasahovaly 29. října v podvečer u střetu dvou tramvají v Ostravě. Ošetřeni byli čtyři účastníci nehody, kteří v tramvajích cestovali," uvedl k nehodě mluvčí ZZS MSK Lukáš Humpl.

Devatenáctiletý mladík a dvaašedesátiletý muž utrpěli lehká poranění – první v oblasti horní končetiny, druhý na hlavě. Sedmnáctiletý mladík a jednapadesátiletá žena byli zraněni středně těžce, a to v oblasti hlavy a krční páteře.

Fanoušci Baníku byli obžalovaní z přepadení opavských fotbalových fanoušků. Snímek z budovy soudu v Ostravě.
Kauza fotbalových chuligánů: Baníkovci odpískali soudní mač. Uzavřeli dohodu

"Všechny čtyři transportovaly posádky po poskytnutí přednemocniční neodkladné péče k dalšímu ošetření do Fakultní nemocnice Ostrava," uvedl Lukáš Humpl s tím, že na místě zasahovaly dvě posádky záchranářů. 

Prvotní informaci o nehodě se zraněnými přijali operátoři ZZS před osmnáctou hodinou. 

"Týmy ZZS byly v kontaktu s dalšími přibližně pěti účastníky střetu. Jejich poranění byla minimální a nevyžadovali ošetření, ani přepravu do zdravotnického zařízení. Poté, co byli posádkami poučeni, mohli být ponecháni na místě události," dodal mluvčí ZZS MSK.

Státní zástupce Vít Legerský krátce předtím, než se dozvěděl, že soud všech dvanáct dohod o vině a trestu schválil.
Jak se uzavírala dohoda s Baníkovci prozradil pro Deník státní zástupce Legerský

„Dnes v 17:45 hodin došlo v Ostravě-Porubě, v prostoru křižovatky ulic Opavská a Martinovská ke srážce dvou protijedoucích tramvajových souprav. Na místo byly vzhledem k informacím o zraněných osobách přivoláni nejen policisté, ale také další složky integrovaného záchranného systému,“ potvrdila policejní mluvčí Soňa Štětínská.

Jak dále uvedla, z šetření policistů předběžně vyplývá, že řidička tramvajové soupravy jedoucí ve směru od Poruby na centrum Ostravy mohla zřejmě přehlédnout či nerespektovat návěstidlo výhybky a tramvaj v křižovatce nepokračovala v řádném směru jízdy (rovně), ale vlevo.

„Došlo ke střetu s protijedoucí soupravou řízenou mužem. Oba řidiči byli se zraněními předáni do péče lékařů. Vzhledem k události byl zastaven provoz na této frekventované tramvajové trati. Pro řidiče bylo místo průjezdné, jen s mírným omezením,“ popsala dále mluvčí policie.

Jedna z nejznámějších ostravských ulic - Stodolní. Ilustrační foto.
Soud uzavřel případ brutálního útoku ve Stodolní ulici v Ostravě

Kriminalisté budou věc prověřovat pro podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti a vzhledem k charakteru události spolupracují také s Dopravním podnikem Ostrava.

Výzva

"Policisté žádají o svědectví cestující linek shodně č. 7, kteří se v obou tramvajových soupravách (tedy jedoucích ve směru na Ostravu-Porubu a ve směru opačném) nacházeli a dosud nebyli s policisty v kontaktu. Rovněž žádají o svědectví osádky automobilů projíždějících místech v době střetu, tedy v 17:45 hodin, přičemž uvítají také záznamy z palubních kamer. Svědectví mohou podat rovněž osoby procházející místem," dodala Soňa Štětínská.

Veškeré informace volejte na bezplatnou linku 158 nebo je sdělte policistům na nejbližší policejní služebně.

K tématu

Ke srážce tramvají v minulosti v Ostravě již několikrát došlo. Začátkem loňského roku se v Ostravě-Hrabůvce v Horní ulici u zastávky Josefa Kotase srazily dvě tramvaje. Podle informací ve výzvě hledající svědky, kterou zveřejnila policie, řidička jedné z nich (linka č. 17) nevěnovala náležitou pozornost řízení a zezadu vrazila do soupravy stojící na zastávce (linka č. 10). Tehdy k žádným zraněním nedošlo.
Bez vážných následků se ale neobešla srážka tramvají, která se stala v okolí místa dnešní nehody, a to v Ostravě-Porubě v říjnu v roce 2017 na Opavské ulici, několik desítek metrů před křížením s ulicí Sjízdnou. Zranilo se tehdy minimálně 13 lidí. Jedenapadesátiletý řidič tramvaje tehdy podle policie zřejmě opožděně zareagoval na před ním jedoucí tramvaj, která zastavovala před křižovatkou. Ani jeden z řidičů tramvají nebyl pod vlivem alkoholu – více zde.
Vážné následky měla také nehoda, která se stala v dubnu roku 2018. Policie tehdy nehodu, která se stala v ulici Martinovské v Ostravě, kde se srazil autobus na lince číslo 35 s tramvají na cvičné jízdě, začala vyšetřovat jako obecné ohrožení z nedbalosti. Zranění utrpěli řidič tramvaje a dva cestující v autobuse – více zde.
Nejvíce ale v minulosti otřásla veřejností srážka tramvají v roce 2008. V pátek v podvečer 11. dubna se srazily protijedoucí tramvaje na jednokolejné trati linky číslo 5 vedoucí z Vřesinské do Zátiší. Tři lidé tehdy zemřeli, dva dospělí a dítě, desítky cestujících utrpěly různé těžká zranění – více zde.