Seriál mistrovství Evropy tahačů se přehoupl do své druhé poloviny a český pilot Adam Lacko se konečně dočkal premiérového vítězství v sezoně. Někdejší šampion českých motokár se již v 18 letech, coby student elektrotechnické průmyslovky ve Frenštátě pod Radhoštěm, stal také nejmladším závodníkem šampionátu tahačů v továrním týmu kopřivnické automobilky Tatra.

Nyní šestadvacetiletý pilot Renaultu ve službách stáje MKR Technology z Židovic na Roudnicku už stanul na stupních vítězů v Doningtonu či Albacete, úplně nejvýše však vystoupal až o uplynulém víkendu při šesté zastávce ve Smolensku.

„Mám strašnou radost,“ juchal v cíli nedělního závodu s handicapem Lacko a mával trofejí pro vítěze. Jeho triumfu předcházelo druhé místo v první jízdě dne. „Beru to jako zadostiučinění. Jaká smůla mě provázela od začátku, to bylo až neuvěřitelné. Přijít o dvě turba a motor, to už nemůže být možné. Po všech těch problémech mě ani nenapadlo, jak se koncovka vydaří,“ ohlížel se Lacko za rušným ruským víkendem, kdy v sobotu jednou nedojel, ale v neděli si vše vynahradil.

Při své cestě za prvním vítězstvím v sezoně Lacko předvedl manévr, nad kterým zůstával rozum stát dokonce i jemu samotnému. „Musím přiznat, že sám nevím, jak se mi podařilo prokličkovat mezi soupeři první zatáčkou a následně závod vyhrát,“ svěřil se Lacko, který startoval ze sedmé pozice, ale už po první zatáčce byl první. „Prostě se přede mnou otevřel prostor a já na to šlápnul, jak to jen šlo. Takových momentů by mohlo být víc,“ usmál se dobře naladěný Lacko.

Díky vítězství udržel pozici české jedničky před Davidem Vršeckým z konkurenční stáje z Roudnicka, Buggyry. Dvojnásobný šampion dojel v Rusku dvakrát druhý, jednou třetí a čtvrtý a se ziskem 38 bodů byl druhým nejlepším závodníkem víkendu za suverénním lídrem šampionátu Jochenem Hahnem. „Tolik bodů v průběhu jediného závodního víkendu jsem v posledních dvou sezonách ještě nezískal,“ poznamenal spokojený Vršecký, který i nadále zůstává na páté pozici průběžného pořadí. Na čtvrtého Lacka však ztrácí už jen tři body a na třetího Markuse Östreicha bodů devět. „Na Östreicha jsem najel jednadvacet bodů. Kdyby mi to někdo řekl po Misanu, měl bych ho za blázna,“ nechal se slyšet Vršecký. „Od Albacete mám bodový průměr přes třicet bodů na závodní víkend, zlikvidoval jsem náskok Uweho (Nittela) a jsem těsně za Markusem (Östreichem),“ dodal.

Řev nadupaných motorů závodních kamionů se příště rozezvučí o posledním srpnovém víkendu v Mostě. Bude i tentokrát znít okruhem česká hymna?

„Ruská zastávka přinesla řadu zvratů. Viděli jsme, že s problémy se potýkal i Albacete s Nittelem a ani Hahn už není tak úplně suverénní. Naše auta se dostávají do formy, takže v souhrnu je to pro druhou část sezony, která právě začala, hodně povzbuzující. Věřím, že v následujícím domácím díle v Mostě bychom se mohli blýsknout ještě víc než teď v Rusku,“ shrnul s další touhou vítězit šéf stáje MKR Technology Mario Kress.

Zahanbit se na domácí trati nechce ani parta od Buggyry. „Nebudu tvrdit, že v Mostě, Zolderu, Jaramě a Le Mans půjde všechno jako po másle. Na druhou stranu, veškeré dosavadní mírně optimistické prognózy se naplňují. Řekl bych, že máme důvod si věřit,“ uzavřel Vršecký.