VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loprais Tatra Team vyráží na jubilejní Dakar v plné síle

Frenštát pod Radhoštěm - Největší počet účastníků, nejtěžší písčitá trasa posledních let, největší mediální zájem a o téměř padesát procent více ostrých soutěžních kilometrů. Taková bude letošní Rallye Dakar 2008.

21.12.2007 1
SDÍLEJ:

Také Loprais Tatra Team z Frenštátu pod Radhoštěm finišuje z přípravami a od dnešního dne testují své vozidla v tuniské poušti.Foto: Archiv

Před účastníky se 5. ledna otevřou brány jubilejního třicátého ročníku legendární rallye. Loprais Tatra Team vyráží podle zpráv z Frenštátu pod Radhoštěm dobře připraven. Má za sebou vydatné testování ve tvrdých podmínkách tuniské pouště, ale vydatně posílil i na poli technického vývoje a zkvalitnění asistence.

„Máme na co navazovat. Nejen na šest vítězství legendárního Karla Lopraise, jehož v této bilanci ještě nikdo v kategorii kamionů nedostihl, ale také na třetí místo v posledním ročníku, na nějž v nejtěžší konkurenci v historii závodu dosáhl Karlův synovec Aleš. Při své první účasti za volantem kamionu plně uspěl a po další celoroční přípravě chce pokračovat v započatém díle,“ uvedl navigátor a zpravodaj týmu Jiří Vintr. „Mimochodem, dosavadní jubilejní ročníky Dakaru, tedy desátý a dvacátý, nesou u kolonky vítěz pouze jméno Loprais a vůz Tatra,“ dodal.

Loprais Tatra Team připravil pro blížící se závod nový soutěžní speciál Tatra 815 4x4 čerstvě ustavené kategorie Superproduction. Jejím hlavním znakem je možnost postavit závodní vůz prakticky z jakýchkoliv sériově vyráběných komponentů, a také možnost posunout motor o 400 mm dozadu, a tím výrazně zkvalitnit jízdní vlastnosti rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Přibližně polovina špičkových týmů se rozhodla jít touto cestou a Loprais Tatra Team není výjimkou.

Nový vůz tedy opět pohání osvědčený osmiválec Deutz. Vůz je až o 500 kg lehčí, díky nové superlehké nástavbě z karbonových vláken. „Při testování v Tunisku jsme zkoušeli nová nastavení tlumičů i stabilizátorů a myslím, že jsme se přiblížili k optimu,“ říká o novém autě řidič Aleš Loprais.

Změny zaznamenala i soutěžní posádka, tým se tak vrátil k tradičnímu schématu trojčlenné posádky. Navigátorem v soutěžním voze bude Ladislav Lála, který si dakarskou premiéru odbyl v loňském ročníku. Mechanikem je Milan Holáň, který se výrazně podílel na stavbě a technickém vývoji nového vozu.

Stále větší roli hrají na Dakaru asistence. Loprais Tatra Team poprvé vyráží hned s dvojicí asistenčních kamionů. Ten menší bude pilotovat Michal Ptáček. Vůz je osazen novou skříňovou nástavbou, která poveze nejen náhradní díly a pneumatiky, ale i improvizovanou ložnici pro soutěžní posádku. „Jsme přesvědčeni, že i fyzická připravenost posádek může hlavně během druhé poloviny soutěže hrát svou roli. Proto bylo třeba udělat něco pro to, aby soutěžní posádka měla šanci se kvalitněji vyspat i v pouštních podmínkách,“ podotýká Milan Loprais. Druhým asistenčním vozidlem je legendární Tatra 815 6x6, přezdívaná Babča. Poveze náklad těžších náhradních dílů a bude pilotována dalším z dakarské rodiny Lopraisů, Karlovým synem Leošem, jemuž bude sekundovat zkušený mechanik Petr Hamerla.

Nedílnou součástí týmu je i novinářský vůz neboli press car, kterým je i letos Nissan Navara. I tentokrát bude řízen šestinásobným vítězem Dakaru Karlem Lopraisem.

Členem posádky bude manažer týmu a Karlův bratr Milan Loprais a také týmová mediální spojka, tedy zpravodaj týmu Jiří Vintr a herec David Suchařípa. Oba se budou starat o náležité zpravodajství z dějiště soutěže a pořizování fotografických a filmových materiálů pro další mediální využití. „Účastí na Dakaru se mi plní dávný sen a stále tomu nemůžu uvěřit. Dakar na mě vždy působil jako něco neuvěřitelně velkého a silného a já mohu být při tom, ještě k tomu s jednou z největších legend této soutěže,“ říká o své účasti populární herec David Suchařípa.

Loprais Tatra Team navazuje na tradici a na start do Lisabonu vyrazí na Nový rok z Frenštátu pod Radhoštěm.

 

Posádky Loprais Tatra Teamu pro Rallye Lisabon - Dakar 2008

Závodní vůz (startovní číslo 602) - Tatra 815 4x4

Aleš Loprais - pilot, Milan Holáň - mechanik, Ladislav Lála - navigátor

Asistenční vůz - Tatra 815 4x4

Michal Ptáček - řidič, mechanik, Ladislav Csekey - navigátor, mechanik

Asistenční vůz - Tatra 815 6x6 „Babča“

Leoš Loprais - řidič, mechanik Petr Hamerla - navigátor, mechanik

Press car - Nissan Navara 2,5 td

Karel Loprais - řidič, Milan Loprais - manažer týmu, Jiří Vintr - zpravodaj týmu, navigátor, David Suchařípa - herec, zpravodaj týmu

 

21.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pět jednotek hasičů zasahovalo v noci na sobotu u požáru dvoupatrové budovy v Bravanticích.
6

Při požáru hospodářské budovy v Bravanticích zemřel člověk

Ilustrační foto

Žena z Příboru zatajila svatbu, aby nepřišla o sociální dávky

Sudové víno jen z krabic - omezení, které postihuje vinaře

/FOTOGALERIE/ - Vinotéky už nesmějí stáčet víno ze sudů. Zákon stanoví, že víno mohou stáčet pouze z nádob s jednorázovým uzávěrem. Nerezové sudy tak byly nahrazeny bag-in-boxy, fóliovými sáčky, které jsou umístěny do kartonových krabic. Jejich objem může činit maximálně dvacet litrů.

Husa bez provázku a výcvik lavinových psů: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 18. a 19. ledna 2018.

Přísnější pravidla při měření emisí? Bez problémů!

Nevyhovující benzinové a dieselové motory mají na českých silnicích utrum. Stopku jim vystavila nová pravidla při kontrolách emisí. Stanice je napojena on-line na ministerstvo. Součástí je také pořizování fotek.

Podmínky pro lyžaře se lepší

Nízké teploty a sněžení v posledních dnech zlepšily podmínky ve ski areálech v Beskydech. Některá střediska, která zkraje roku musela zavřít kvůli nedostatku sněhua teplotám nad bodem mrazu, znovu spouští provoz.  

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>