VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loprais Tatra Team vyráží na jubilejní Dakar v plné síle

Frenštát pod Radhoštěm - Největší počet účastníků, nejtěžší písčitá trasa posledních let, největší mediální zájem a o téměř padesát procent více ostrých soutěžních kilometrů. Taková bude letošní Rallye Dakar 2008.

21.12.2007 1
SDÍLEJ:

Také Loprais Tatra Team z Frenštátu pod Radhoštěm finišuje z přípravami a od dnešního dne testují své vozidla v tuniské poušti.Foto: Archiv

Před účastníky se 5. ledna otevřou brány jubilejního třicátého ročníku legendární rallye. Loprais Tatra Team vyráží podle zpráv z Frenštátu pod Radhoštěm dobře připraven. Má za sebou vydatné testování ve tvrdých podmínkách tuniské pouště, ale vydatně posílil i na poli technického vývoje a zkvalitnění asistence.

„Máme na co navazovat. Nejen na šest vítězství legendárního Karla Lopraise, jehož v této bilanci ještě nikdo v kategorii kamionů nedostihl, ale také na třetí místo v posledním ročníku, na nějž v nejtěžší konkurenci v historii závodu dosáhl Karlův synovec Aleš. Při své první účasti za volantem kamionu plně uspěl a po další celoroční přípravě chce pokračovat v započatém díle,“ uvedl navigátor a zpravodaj týmu Jiří Vintr. „Mimochodem, dosavadní jubilejní ročníky Dakaru, tedy desátý a dvacátý, nesou u kolonky vítěz pouze jméno Loprais a vůz Tatra,“ dodal.

Loprais Tatra Team připravil pro blížící se závod nový soutěžní speciál Tatra 815 4x4 čerstvě ustavené kategorie Superproduction. Jejím hlavním znakem je možnost postavit závodní vůz prakticky z jakýchkoliv sériově vyráběných komponentů, a také možnost posunout motor o 400 mm dozadu, a tím výrazně zkvalitnit jízdní vlastnosti rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Přibližně polovina špičkových týmů se rozhodla jít touto cestou a Loprais Tatra Team není výjimkou.

Nový vůz tedy opět pohání osvědčený osmiválec Deutz. Vůz je až o 500 kg lehčí, díky nové superlehké nástavbě z karbonových vláken. „Při testování v Tunisku jsme zkoušeli nová nastavení tlumičů i stabilizátorů a myslím, že jsme se přiblížili k optimu,“ říká o novém autě řidič Aleš Loprais.

Změny zaznamenala i soutěžní posádka, tým se tak vrátil k tradičnímu schématu trojčlenné posádky. Navigátorem v soutěžním voze bude Ladislav Lála, který si dakarskou premiéru odbyl v loňském ročníku. Mechanikem je Milan Holáň, který se výrazně podílel na stavbě a technickém vývoji nového vozu.

Stále větší roli hrají na Dakaru asistence. Loprais Tatra Team poprvé vyráží hned s dvojicí asistenčních kamionů. Ten menší bude pilotovat Michal Ptáček. Vůz je osazen novou skříňovou nástavbou, která poveze nejen náhradní díly a pneumatiky, ale i improvizovanou ložnici pro soutěžní posádku. „Jsme přesvědčeni, že i fyzická připravenost posádek může hlavně během druhé poloviny soutěže hrát svou roli. Proto bylo třeba udělat něco pro to, aby soutěžní posádka měla šanci se kvalitněji vyspat i v pouštních podmínkách,“ podotýká Milan Loprais. Druhým asistenčním vozidlem je legendární Tatra 815 6x6, přezdívaná Babča. Poveze náklad těžších náhradních dílů a bude pilotována dalším z dakarské rodiny Lopraisů, Karlovým synem Leošem, jemuž bude sekundovat zkušený mechanik Petr Hamerla.

Nedílnou součástí týmu je i novinářský vůz neboli press car, kterým je i letos Nissan Navara. I tentokrát bude řízen šestinásobným vítězem Dakaru Karlem Lopraisem.

Členem posádky bude manažer týmu a Karlův bratr Milan Loprais a také týmová mediální spojka, tedy zpravodaj týmu Jiří Vintr a herec David Suchařípa. Oba se budou starat o náležité zpravodajství z dějiště soutěže a pořizování fotografických a filmových materiálů pro další mediální využití. „Účastí na Dakaru se mi plní dávný sen a stále tomu nemůžu uvěřit. Dakar na mě vždy působil jako něco neuvěřitelně velkého a silného a já mohu být při tom, ještě k tomu s jednou z největších legend této soutěže,“ říká o své účasti populární herec David Suchařípa.

Loprais Tatra Team navazuje na tradici a na start do Lisabonu vyrazí na Nový rok z Frenštátu pod Radhoštěm.

 

Posádky Loprais Tatra Teamu pro Rallye Lisabon - Dakar 2008

Závodní vůz (startovní číslo 602) - Tatra 815 4x4

Aleš Loprais - pilot, Milan Holáň - mechanik, Ladislav Lála - navigátor

Asistenční vůz - Tatra 815 4x4

Michal Ptáček - řidič, mechanik, Ladislav Csekey - navigátor, mechanik

Asistenční vůz - Tatra 815 6x6 „Babča“

Leoš Loprais - řidič, mechanik Petr Hamerla - navigátor, mechanik

Press car - Nissan Navara 2,5 td

Karel Loprais - řidič, Milan Loprais - manažer týmu, Jiří Vintr - zpravodaj týmu, navigátor, David Suchařípa - herec, zpravodaj týmu

 

21.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

FILIP WALICA, Příbor, nar. 16. 10. 2017, 50 cm, 3,20 kg. Nemocnice Nový Jičín.
12

Vaše miminka - noví občánci našeho okresu

Jakub Janda
8

Skokan Janda doskočil až do sněmovny, s Plocem se v lavici nepotká

Králem voleb v kraji je Ivo Vondrák. Nemám ambici být ministrem, řekl Deníku

/ROZHOVOR/ „Nemám ambici být ministrem. Ale v politice nikdy neříkej nikdy,“ konstatoval v povolebním rozhovoru pro Deník hejtman a nově i poslanec Ivo Vondrák (ANO).

To jsou oni! Podívejte se, kdo bude nově hájit zájmy Moravskoslezského kraje

/FOTOGALERIE/ Kteří poslanci budou po volbách v dolní komoře parlamentu zastupovat a hájit zájmy Moravskoslezského kraje? Nejvíce mandátů získalo hnutí ANO. Podívejte se, kdo patří mezi nově zvolené poslance.

ANO dosáhlo výsledku, na který u nás bývala zvyklá ČSSD

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, FOTOGALERIE Z VOLEBNÍCH ŠTÁBŮ/ Spočteno, podtrženo, hotovo. Volby v Moravskoslezském kraji jasně vyhrálo hnutí ANO s hejtmanem Ivo Vondrákem v čele, drtivou porážku naopak utržila ČSSD, kterou v regionu vedl celostátní lídr Lubomír Zaorálek. K urnám přišlo 551 446 lidí, čímž účast dosáhla 55,86 procent.  

AKTUALIZOVÁNO

VOLBY 2017 V KRAJI: Oranžovou v Moravskoslezském kraji vystřídala modrá

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Volební výsledky v Moravskoslezském kraji jsou sečteny, vítěze parlamentních voleb 2017 známe. Hnutí ANO sesadilo z pomyslného trůnu ČSSD.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení