Etapa, na které se dá málo získat, ale příliš ztratit. Tak charakterizoval Tomáš Tomeček z týmu Promet-Czechoslovak Group první ostré kilometry v Maroku. Bylo jich sice jen šestaosmdesát, ale závodníkům i tak daly pořádně zabrat. Trasa byla rychlá, plná kamení, místy velmi úzká a také náročná na navigaci.

Po necelých dvaapadesáti kilometrech spojovací etapy dorazila závodní karavana z Nadoru do Ameziane, odkud závodníci odstartovali do prvního měřeného úseku.

„První etapu jsme pojali tak trochu konzervativně a snažili jsme se šetřit auto," komentuje své pocity Tomáš Tomeček a hned pokračuje: „V průběhu takto krátké etapy se dá velmi málo získat, ale o to více ztratit. Po zkušenostech z minulého roku, kdy nás trápilo množství defektů, jsme změnili charakteristiku tlumení. Chvíli mi trvalo, než jsem se dostal do tempa. Profil rychlých marockých rozbíječek naší Tatře vzhledem k výkonovému handicapu příliš nesedí. Těšíme se na písek a duny, ve kterých se nám v předchozích ročnících dařilo."

I když v závodním tempu uháněli účastníci rallye sotva devadesát kilometrů, ve svých speciálech strávili pak další hodiny. Tatra se startovním číslem 401 nakonec dorazila do bivaku krátce po západu slunce.

V MAROCKÝCH HORÁCH JSOU SNÍH A MRÁZ

„Po projetí cílem nás čekalo ještě 473 kilometrů spojovací etapy," uzavírá Tomáš Tomeček. „Auto je ve velmi dobrém stavu, v podstatě jsme dělali jen rutinní údržbu. Zítra nás čeká náročný program, tak se nám snad bude dařit."

V bivaku si našel čas na hodnocení úvodní rychlostní zkoušky také navigátor Ladislav Lála: „Na startu jsem byl trochu nervózní, ale to je asi normální. Podobné etapy jsme již v minulosti absolvovali, takže jsem věděl, co nás čeká. Časté změny směru, kdy jednotlivá políčka itineráře dělí třeba i jen desítky metrů, představují ideální příležitost pro chybu. Jednu takovou chybku se mi podařilo vyrobit, ale díky flexibilní strategii se nám na tom podařilo mírně vydělat. Jeli jsme tak, jak jsme se před startem dohodli na jistotu. Jsme teprve na začátku závodu a startovní pole je velmi vyrovnané."

Začátek závodu Africa Eco Race 2017 doprovází velice chladné počasí. Vršky marockých hor pokrývá sněhová nadílka a v bivaku se teplota večer drží okolo nuly.