Po připomenutí historie jednoho z nejtěžších motoristických závodů na světě odpovídali přítomní, za stálého promítání fotografií, na otázky nemalého počtu zvědavých tazatelů. „Už při kontrole se sleduje, zda máte třeba hasičák nebo i takové věci, jako zda vůbec vlastníte řidičské oprávnění,“ začal s odpovědí na jeden dotaz Tomáš Tomeček a dodal: „Ale jinak je to spíše místo setkání, kde se po roce potkáte s mnohými známými a máte možnost prohodit pár slov, jak se přes celý rok měli.“

Co se týče přístrojů, které má posádka k dispozici, tak krom notebooku s veškerými potřebnými informacemi fasují týmy i GPS, sentinel a zařízení, přes které se dá pomocí webových stránek sledovat jejich pohyb. „GPS v kabině je vlastně slepá. Ukazuje vám akorát správný směr. Až v momentě, kdy se dostanete na určitou vzdálenost od kontrolního bodu, se ukazatel změní na šipku, která vás přesně nasměruje,“ přiblížil další člen týmu a doplnil: „Důležitým přístrojem je také sentinel, který má každá posádka a zapíná se v případě, že zapadnete v dunách nebo je-li téměř nulová viditelnost. Pokud se k vám přiblíží jiná posádka na méně jak dvě stě metrů, okamžitě vás na to upozorní velice nepříjemný zvuk.“

Mnohé otázky pak směřovaly k samotné technice a Tatře vůbec. „Jen pro představu, jezdím v Tatře 815. Jde o dvanáctiválec o výkonu sedmi set koňských sil. Váží bez dvou set kilo jedenáct tun. Maximální rychlost je kolem sto sedmdesáti kilometrů za hodinu, nicméně máme omezovač na sto padesát,“ vyjmenoval Tomeček a dodal: „Co se týče spotřeby, tak ta je proměnlivá. Na dálnici se dá jet mezi pětadvaceti až třiceti litry na sto kilometrů, ale v měkkém písku v těžkém terénu si vezme i sto dvacet litrů.“

Navigátor Vojtěch Morávek poté podotkl, že součástí povinné výbavy je také nehořlavá kombinéza, nehořlavé prádlo a dokonce i ponožky. „A mohu vás ujistit, že pot moc nesají. Je sice pravdou, že to těch 14 dní nepereme, ale ten odér ani nevnímáme,“ doplnil za smíchu přítomného publika navigátor.

„Ten název Eco v názvu afrického závodu není jen tak. Opravdu se jezdí ekologicky, ale hlavně také ekonomicky,“ řekl Tomáš Tomeček a uzavřel: „Jihoamerický Dakar je sice moc hezký závod, ale mně osobně určitě více učarovala Afrika.“