„Akce se vydařila po všech stránkách. Dokonce startovní listina závodníků předčila naše očekávání. Přijeli také jezdci ze Slovenska či Polska,“ prozradil spoluorganizátor Milan Niemczyk a dodal: „U nás jezdí spíše nadšenci, kteří si vše platí sami, a tím se nedají moc srovnávat se zahraniční konkurencí, protože v zahraničí se motokrosu věnuje mnohem více lidí a tento sport je více podporovaný. “

Závod, který přilákal zvláště diváky, se ale do budoucna může přesunout pouze do vyprávění místních pamětníků. Změna územního plánu totiž může další činnost na Skalce zastavit. „Oblast Skalky, která je nyní vedena pro sportovní účely, by se mohla touto změnou přeměnit na klidovou zónu, čímž by byla jakákoliv motokrosová aktivita vyloučena. Samozřejmě nás hned zrušit nemůžou, ale pokud bychom chtěli něco rekonstruovat či měnit, bylo by to dost těžko možné,“ nastínil Niemczyk a upřesnil: „Veškeré investice do budoucna, týkající se zvelebování motokrosového areálu, případně nějakých staveb, by tak nepřipadaly v úvahu.“

Podle jeho slov se i v okolí ruší mnohé tratě, a kde jsou, řeší taky určité potíže. „Podle mě tento sport nemá podporu. Třeba fotbalisté na nižší úrovni mají daleko větší podporu než taková divácky atraktivní akce, která se konala o víkendu,“ osvětlil Niemczyk.

Sama starostka Bílovce Sylva Kováčiková je s tímto problémem obeznámena. „Změna územního plánu sama o sobě neznamená, že se něco bude rušit. Dlouhodobě ale není tendence rozvíjet tuto lokalitu v motokrosovém duchu. Hlavním důvodem jsou totiž opakované stížnosti občanů bydlících v blízkosti, kteří upozorňují především na hluk,“ prozradila starostka a pokračovala: „Určitě to ale neznamená, že když změníme územní plán, tak tam vše skončí ze dne na den. Je to o tom, že to bude fungovat do doby, než se nenaskytne jiná vize. To většinou není záležitost ani jednoho roku. Jedná se totiž o velké finanční prostředky. Dosavadní vize je nerozvíjet motokros v této oblasti, ale udělat z ní oddechové centrum pro výlety občanů. I dříve k tomu tato lokalita sloužila.“

Podle starostky je ale problém řešitelný. „Při zpracovávání nového územního plánu města Bílovce jsme dali do zadání hledání jiného místa, které bude odlehlejší od obytných zón,“ nastínila starostka a přiznala: „Já ty kluky chápu. Sport mám taky ráda a sama jsem na motorce jezdila. Jsem zde pro všechny občany, tedy jak pro fandy motokrosu, tak pro ty, kteří si stěžují. A podle mého názoru jsou stížnosti v tomto případě oprávněné, protože nejde jen o hluk, ale i velkou prašnost.“

Podle slov starostky Bílovce bude v nebližší době vše při starém. „Pozemky v probírané lokalitě nejsou majetkem města, ale v rukou soukromých vlastníků. Pokud bychom se rozhodli tyto pozemky odkoupit, bude taky záležet na nich,“ nastínila Kováčiková a uzavřela: „Když tedy bereme v úvahu cestu k nějaké vizi, tak si myslím, že se motorkáři o sebe zas tak bát nemusí.

Výsledky 1. kola motokrosového Přeboru Moravy (bílovecká Skalka) - kategorie 50ccm (7 jezdců): 1. Pala Tomáš (KTM 50), 2. Šikyňa Denis (KTM 50), 3. Nováček Jan (KTM 50), 4. Dresner Jan (KTM 50), 5. Straka Adam (KTM 50), 6. Knybel Radek (KTM 50), 7. Babek Adam (KTM 50), kategorie 65ccm (16 jezdců): 1. Zbíral Tomáš (KTM 65), 2. Chetnický Gabriel, 3. Pach Jiří (KTM 65), 4. Šykiňa Richard, 5. Novák Zbyněk (KTM 65), 6. Olšovský Dominik, 7. Jošt Šimon, 8. Janiš Filip (KTM 65), 9. Niemczyk Milan (KTM 65), 10. Kolaja Petr (KTM 65), kategorie 85ccm (31 jezdců): 1. Krč Martin (KTM 85), 2. Válek Kamil (KTM 85), 3. Tomicek Adam, 4. Zmeškal Jakub (KTM 85), 5. Antalič Jaroslav, 6. Geryk Adam (KTM 85), 7. Hurta Vladimír Daniel (KTM 85), 8 Slischka Jiří, 9. Osička Tomáš (Kawasaki 85), 10. Stachoň Jan, kategorie 125ccm (22 jezdců): 1. Wysocki Tomasz (Yamaha 125), 2. Klvaňa Daniel (KTM SX 125), 3. Adamus Pavel (Yamaha YZ 125), 4. Jiříček Jakub (KTM 125), 5. Rudolf Patrik (Yamaha YZ 125), 6. Videcký Karel (KTM 125), 7. Procházka Tomáš (KTM 125), 8. Valina Lukáš (KTM 125), 9. Blažek Lukáš (YamahaYZ 125), 10. Trlica Lukáš (Kawasaki 125), kategorie MX2 junior (28 jezdců): 1. Wysocki Tomasz (Yamaha 125), 2. Janáč Miroslav (Yamaha YZ 250F), 3. Matocha David (Honda CRF 250), 4. Krč Lukáš (HONDA CRF 250), 5. Hřiva Michal (Suzuki RMZ 250), 6. Kwasny Patryk (KTM 250), 7. Klvaňa Daniel (KTM SX 125), 8. Sukatsch Tomáš (Honda CRF 250), 9. Duda Tomáš (Suzuki RMZ 250), 10. Adamus Pavel (Yamaha YZ 125), kategorie hobby (41 jezdců): 1. Lang Vratislav (Yamaha), 2. Grulich Radek (Suzuki RMZ 450), 3. Klinko Adam (Suzuki), 4. Valenta Jaromír (Suzuki), 5. Kotásek František (Honda CRF 450), 6. Solný Petr (Honda CRF 450), 7. Děckuláček Jiří (Honda CRF 250), 8. Závada Ondřej (Honda CRF 450), 9. Kraus Jiří (Kawasaki KX 250F), 10. Hanák Petr (Honda CRF 450), volný závod (20 jezdců): 1. Lakomý Matěj, 2. Janáč Miroslav, 3. Matocha David, 4. Palička Marek, 5. Galia Daniel, 6. Závodný Petr, 7. Šromota Zdeněk, 8. Rečka Michal, 9. Lys Pavel, 10, Matula Lukáš.

Přečtěte si také: Bílovecká Skalka patřila motokrosu