Namísto zrušené Rallye Dakar se Tomeček, společně s Vojtěchem Morávkem a Radomírem Smolkou, zúčastní rallye Optic 2000 Tunisia. Start Rallye 2000 Tunisia je v ve středu 23. dubna ve francouzském Marseille, cíl pak po 4124 ujetých kilometrech v sobotu 3. května v tuniském turistickém letovisku Djerba. „Přestavěli jsme vůz a chceme ho vyzkoušet v africkém písku a dunách,“ vysvětlil Tomeček, proč se rozhodl startovat v Tunisku, a ne v Rumunsku a Maďarsku, kde se téměř ve stejném časovém období koná Středoevropská rallye. Na ní bude například startovat Tomečkův kolega z týmu Brazilec André Azevedo, nebo velký soupeř z Rallye Dakar Aleš Loprais z Frenštátu pod Radhoštěm. „Bláto a kamení mne neláká. Naštěstí díky pochopení našeho hlavního partnera můžeme startovat v Tunisku,“ dodal příborský pilot.

Na start ve francouzském Marseille se postaví jedenáct kamionů. Tomeček by díky menší konkurenci měl patřit k favoritům soutěže, protože Kamazy Rusů Chabirova a Chagina, nebo Ginafy nizozemských bratrů De Rooyů nestartují ani v Tunisku ani v Evropě. Holanďan Hans Stacey s Manem, André Azevedo a Aleš Loprais s vozy Tatra budou závodit na Středoevropské rallye v Evropě. „Je překvapující, že v Tunisku pojede tolik posádek. Zda budeme patřit k favoritů, si ale netroufám hodnotit,“ vyjádřil se Tomeček. Na voze se po návratu z Lisabonu, kde měl odstartovat jubilejní 30. ročník Rallye Dakar, intenzivně pracovalo. „Posunuli jsme motor dozadu, čímž jsme odlehčili nápravu. Výměnou turbodmychadel a mezichladičů jsme zvýšili jeho výkon. Zkrátili jsme i korbu, a tím se zvýšil výkon celého auta,“ popsal Tomeček.

Závod v Tunisu, kde čeká účastníky deset etap, bude přípravou na náhradu za zrušenou Rallye Dakar, která se pojede na přelomu roku v Jižní Americe. „Jaká bude tamní trať, nevím, dovím se to od Andrého Azeveda, který to tam zná, protože bydlí tisíc kilometrů severněji v Brazílii. Hory a poušť tam ale budou, takže se to může africkým podmínkám podobat,“ uzavřel Tomeček, který na start do Francie vyrazí z Kopřivnice v neděli 20. dubna.