Na jubilejní třicátý ročník Rallye Dakar odjel příborský jezdec Letka Racing Teamu těsně po Vánocích a v tichosti

„Jedeme dřív kvůli brazilské části týmu, která je už v Evropě. Setkáme se ve Francii, kde společně oslavíme silvestra,“ vysvětlil Tomeček, proč se s manželkou a třemi dětmi loučil na rozdíl od Lopraisů ještě letos.

I tak ale s nimi dvanáctinásobný účastník nejtěžšího motoristického maratonu na světě prožil větší díl prosince než v předešlých letech. „Byly to normální Vánoce, jako každý rok,“ řekl. Nezapíral ale, že i jeho potěšilo, že kvůli pozdějšímu startu rallye byl o pár dnů déle doma. „Nakládali jsme auta, sháněli, co jsme ještě zapomněli nebo neměli,“ prozradil Tomeček náplň posledních dnů.

Většina účastníků odjíždí na start pouštního dobrodružství s velkým humbukem, pilot soutěžní tatrovky s číslem 613 ale opustil Příbor potichu.

„Třikrát nebo čtyřikrát se tady se mnou loučili sousedé a známí, ale vždycky mě v tom závodě něco potkalo a nedopadlo to dobře. Proto jsem to zrušil,“ poukázal Tomeček s tím, že nemá rád ovace při odjezdu ani příjezdu. „Nejedná se o nic mimořádného. Snad jen, že to je jednou v roce. Jedu ale jako každý jiný sportovec na závod.“

Jezdec Letka Racing Teamu si žádné konkrétní cíle pro nadcházející ročník rallye nedal. V cíli 15. etapy, senegalském Dakaru, chce ale samozřejmě být. „Dojet v pohodě, dostat se co nejdál,“ prozradil Tomeček a dodal, že kdyby v silné konkurenci skončil v první desítce, byl by to úspěch.

„Favorité jsou všichni, co tam jedou. Jedničkou je samozřejmě ruský Kamaz, pak DAF, Tatra Aleše Lopraise, která je dobrá, stejně jako ta moje (smích). A kdo další bude patřit mezi přední jezdce, ukáže až samotná rallye,“ naznačil Tomeček.

A zatímco jeho konkurenti diskutovali nad tím, zda nebude náhodou blížící se Rallye Dakar kvůli nepokojnostem v Mauritánii zrušena, on si užíval chvilky s rodinou. „Každého zmařeného života je škoda. Kdo ale ví o tom, že denně umře 15 tisíc dětí hlady? Mám proto pocit, že možnost zrušení závodu vyvolala spíše mediální bublina než skutečné události v Mauritánii,“ přiblížil Tomeček svůj pohled.

Pak nasedl do kabiny soutěžní Tatry 815 a vydal se na pouť dlouhou tisíce kilometrů.