Až do deváté etapy Rallye Dakar byl Tomáš Tomeček se svým vozem naprosto spokojen, pak ale přišla velká „rána“, a bylo po závodění. „Rallye se vyvíjela velmi zajímavě. Tatry neměly žádné technické problémy,“ popisuje závodník a šéf týmu, který připravuje vůz i pro Andre de Azeveda z Brazílie.

Jenže když svůj kamion naplno rozjel, přišla drobná chyba. „Přehlédl jsem opačně klopenou pravotočivou zatáčku. Najeli jsme asi v osmdesátce na svah, auto nejspíš zakoplo o kámen a šlo do vývrtky,“ popisuje bez emocí devětatřicetiletý pilot dakarský karambol. Tatra se nejdříve převrátila na řidičovu stranu, pak na střechu, aby se zastavila na pravém boku. „Dostali jsme ránu do hlavy i do rukou, ale nevím o žádném výpadku paměti. Důležité bylo, že jsme se slyšeli, že zhasl motor,“ připomíná si řidič kritické chvíle.

Zatímco navigátor Vojtěch Morávek se mohl ze zdemolované kabiny dostat relativně bez problémů, zbylí dva členové posádky měli problémy.
„Měl jsem sevřené nohy volantem a rám mi sevřel levou ruku na volantu. Jen pravou ruku jsem měl volnou. Úplně první bylo, že mi Radek Smolka, který seděl vedle, dal napít. Měl jsem strašnou žízeň,“ vypráví Tomeček.

Mezitím už navigátor zburcoval pořadatele, aby na pomoc poslali vrtulník. „Dneska už těžko odhadujeme čas, ale myslím, že přílet helikoptéry netrval víc než patnáct minut. Zkoušel jsem vylézt ven. První naší starostí bylo vyprostit Tomáše,“ uvedl Morávek. Velký dík všech tří „tomečkovců“ patří soupeřům, kteří jim nezištně přišli na pomoc. Místo toho, aby se pokusili postavit ležící tatru na kola, zavelel Morávek k jinému úkonu.

„Roztáhli nám rám, a tím umožnili dostat Tomáše ven. Třikrát s tím cukli, mezitím už dorazil vrtulník. Zůstali jsme tam sami a řešili, co dál. Pak nám jedni Španělé pomohli na kola,“ dodal zkušený navigátor. Tomeček putoval rovnou do nemocnice. „Zkontrolovali mě přenosným rentgenem, podívali se na nohy, ruce i hrudník. Za hodně vděčím systému ochrany hlavy a krku. Bez něj bych byl potlučený mnohem víc,“ hovoří jezdec, který si naštěstí z hrůzostrašné havárie neodnesl žádné trvalé následky.

A co bude s Letka Racing Teamem dál? Mechanici dostali poškozenou tatru z Chile do Argentiny. Všechna auta se vrátí koncem února, vylodí se ve francouzském přístavu Le Havre. „Nabourané auto určitě spravíme. Krize se dotýká i nás, takže musíme šetřit, kde se dá. Ale na to jsme zvyklí odedávna. Už máme novou kabinu a chystáme i nápravu. Auto z Francie dovezeme do Tatry a doufám, že v řádech měsíců se s ním budeme prezentovat, jak vyjíždíme na nějakou rallye,“ zakončil Tomáš Tomeček s nadějí v hlase.