Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trojanovice přivítaly účastníky Dakaru

Trojanovice - V trojanovickém hotelu Troyer se sešla ke zhodnocení 31. ročníku Rally Dakar úzká tuzemská motoristická špička. Nezávazný dialog měli v režii tři muži. Dva představitelé týmu MS-Rally Truck, 1. pilot závodního kamionu LIAZ 4x4 Dakar a řidič závodní čtyřkolky Yamaha 660 Oldřich Bražina, a ikona dakarské soutěže Karel Loprais.

2.2.2009
SDÍLEJ:

Karel LopraisFoto: Deník/Jan Kešelák

Mezi dalšími členy týmu se pak představili Zdeněk Kubeša (2. pilot závodního kamionu) a dvojice z doprovodného kamionu Tatra 6x6, zajišťující mravenčí práci při opravách vozu, Luděk Podhorný a Kamil Grygar. Z hostů si na setkání našlel čas, krom již zmíněného Karla Lopraise, také jeho syn Aleš.

Po úvodním přivítání se hlavní debata rozhořela ohledně skončené Rally Dakar, která se poprvé nejela v Africe, ale v jihoamerické Argentině. Nejčastější dotazy směřovaly na postřehy výše zmíněných účastníků z Argentiny a hlavní rozdíly závodů které se konaly v Africe a nyní v Argentině.

Oldřich Bražina: Zdá se mi to bezpečnější i z hlediska technického, protože v Argentině mi třeba praskl chladič v místech, kde bych nikoho nečekal, a najednou se objevili lidé a donesli mi vodu.

Druhý aspekt, kterého jsem si všiml, byly kamiony. Když nás kamion dojel a předjížděl, tak nebylo vidět vůbec nic. Člověk musel zpomalit na minimum a počkat, až prach opadne, protože neviděl vůbec nic. I trať byla náročnější, a proto se nejezdilo ani moc rychle. Trať byla techničtější, což byla výhoda spíše pro motorky než auta.

V Africe, když jezdí motorkáři, tak jezdí za sebou a ti před vámi de facto „nakreslí tvář“ vaší trase. V Argentině je ale cestiček velká řada a člověk musí mít opravdu zmáknutou navigaci. V Africe jste si mohli dovolit i pětikilometrovou odchylku, protože se pak dalo pokaždé nějakým způsobem na trať vrátit. V Argentině, pokud jste sjeli mimo trasu, jste se mohli dostat do míst, odkud žádná cesta nevedla.

Naopak atmosféra byla neskutečná. Místní lidé fandili každému, bez ohledu na národnost. Jak říkal Macháček, v Argentině dáš někomu foťák, a on tě vyfotí, ale v Africe když dáš někomu foťák, tak už ho nikdy nedoběhneš.

Nejkrásnější byly etapy v horách, kde v každém zákoutí byl navátý písek. Na druhou stranu klobouk dolů před kamioňákama, že tam vůbec dokázali projet. Problémů bylo dost, ale hlavní je dojet do cíle, a to se nakonec podařilo.

Dakar mě stále baví, ale zda ještě pojedu, o tom rozhodnou určité faktory. Hlavně zdraví a finance, protože to něco stojí a ne málo.

Marek Spáčil: Z pozice kamionu byly podle mého názoru cesty celkem úzké a opravdu se hodně prášilo. To bylo nepříjemné, protože když ustoupil prach, tak se několikrát před vámi objevil někdo na motorce, což bylo hodně nebezpečné. V rámci bezpečnosti měli pořadatelé zajistit větší bezpečnost pro motorkáře. Nehledě na to, že někdy se v prachu jelo i půl etapy.

Afrika byla více o dobrodružství, Argentina byla nebezpečnější, zvláště při předjíždění.

Zrušili nám jednu etapu, protože prý, podle pořadatelů, je hustá mlha a nemohli startovat vrtulníky. Já mám na to ale jiný názor. Když jsme vjížděli do 12. etapy, tak byl obrovský vichr a člověk nevěděl, co přijde a kam vjede. Tu ale zrušit nechtěli. Myslím si, že v tom hrál důležitou roli fakt, že velké týmy to již nezvládaly a potřebovaly se trochu nadechnout a dát vše do kupy. Takže si myslím, že zrušení 11. etapy nebylo vlivem počasí, ale protože se to naplánovalo.

Karel Loprais: Argentina byla zvláštní tím, že zabezpečení pořadatelů bylo tak vysoké, že mezi týmy opravující stroje nikoho nepustili, ani novináře. Je ale pravdou že se nakonec nějakým způsobem dalo mezi ně dostat, zvlášť, když odjela přední špička.

Je také pravdou, že v Africe člověk nemohl spoléhat na pomoc ostatních. V Argentině pomohl každý, kdo mohl. Bylo vidět, že jsou lidé na místní podmínky zvyklí a hlavně ví, jak si mají pomoc při odstraňování jakýchkoliv závad.

V Argentině bylo všude dokola spousta příjemných lidí, dokonce i někteří Češi tam byli. Zájem lidí o tento sport je tam opravdu obrovský.

Autor: Jan Kešelák

2.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Vizualizace.
4

Nový Jičín se konečně dočká nových bytů

Vedoucí Studénka v derby přejela mladé Ďábly

Kdo se mu prozatím postavil do cesty, toho nemilosrdně smetl z cesty. Studénecký vagón nadále kráčí novou sezonou krajské ligy bez jediného zaváhání, když naposledy uspěl v derby v Novém Jičíně, kde tamní B tým porazil 7:1.  

Chystáte se ve středu ke svému lékaři? Nechoďte, bude zavřeno

Celkem 160 praktických lékařů pro dospělé ordinuje v okrese Ostrava. Pokud se ke svému praktikovi vydáte zítra (ve středu 18. října), budete mít smůlu. Bude mít zavřeno. Praktičtí lékaři totiž budou stávkovat.

Tatra brala s Bobry bod. Teď ji čeká v derby Nový Jičín

Druholigoví hokejisté Kopřivnice padli ve Valašském Meziříčí v prodloužení a už ve středu v 18 hodin hostí rozjetý Nový Jičín.  

Obránce kopřivnické Tatry Stříž: Na Švédsko i Francii budu rád vzpomínat

/ROZHOVOR/ Patnáct let. Tak dlouhou část kariéry strávil v zahraničí odchovanec Frýdku-Místku David Stříž, který před sezonou vyztužil defenzivu druholigové Kopřivnice. Zkušený zadák, kterému bude 8. listopadu 36 let, strávil sedm sezon ve druhé švédské lize, což následně trumfl osmiletým angažmá ve francouzském Štrasburku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení