Během včerejšího dne vyrostly na trati speciální sekce, ve kterých budou jednotliví jezdci předvádět své umění. „Můžu říct, že to bude hodně náročné. Hlavně pro tatry, kde chceme z řidičů vytáhnout maximum. Pro diváky bude určitě velký zážitek, když uvidí, co všechno tak velké kolosy dokážou,“ slibuje Janků, který na druhé straně upozorňuje, že pro off-roady nebude trať až extrémně těžká.
„Shock Cup je určen nejen pro speciály, ale také pro nadšence, kteří mají sériová auta a chtějí si zajezdit. Obecně platí, že moc míst vyzkoušet si, co jejich auto dokáže, tady není. A aby nedošlo k poškození sériových aut, nechceme trať dělat extrémně těžkou. Bude technická, ale každý řidič bude muset prokázat maximální dovednosti,“ popsal trialové sekce Janků.
Vřesinská strž je přírodní areál se specifickými podmínkami. „Nabízí náročný a členitý terén, což je pro diváky i jezdce jen dobře. Navíc, je tam jíl a ten dokáže, hlavně po dešti, trať pořádně ztížit,“ poznamenal jeden z organizátorů Dalimil Frič a Oldřich Janků mu jen přizvukuje: „Věřím, že v sobotu i neděli nám bude počasí přát. Ale je jen dobře, že během týdne pršelo. Aspoň to bude těžší. Jsem rád, že se jede zrovna tady. Na Moravě jsou dvě tratě, ve Vřesině a Mohelnici. A obě jsou super. Tady jsou přírodní kopečky, a i když je areál menší, má co nabídnout.“
A co to vůbec trial je? Na co se nezasvěcení fanoušci mohou těšit? „Trial je vlastně disciplína, ve které musí účastník závodu prokázat v přírodním nebo uměle vytvořeném terénu své zkušenosti a dovednosti v řízení vozidla. Nejde o žádný rychlostní závod, ale především o orientaci v brankových polích, šikovnost, odhad vzdálenosti a manévrování s vozem v malém prostoru. A to jsou vlastnosti, které by měl mít každý dobrý řidič. Chceme připravit i speciální sekce pro jezdce nepřihlášené do závodu, samozřejmě za dodržení všech bezpečnostních pravidel,“ přiblížil tento adrenalinový sport vrchní komisař a sportovní ředitel akce Oldřich Janků, který ještě upozornil, že trial je sport, který má přísná pravidla. „Setkání mistrů se uskuteční podle evropských sportovních řádů t-trial. Snažíme se uplatňovat právě tato pravidla, protože jsou objektivnější pro závodníky a přehlednější pro diváky,“ dodal Janků. Trial má tedy prověřovat schopnosti řidičů, a ti, kteří se představí ve Vřesině, patří k nejlepším. „U nás učíme řídit trucky i vojáky, kteří jezdí na zahraniční mise. Takže to snad umíme,“ dodal se smíchem Dalimil Frič z Librosu, který do závodu postaví tři speciální tatry.
Jak už bylo několikrát nastíněno, organizátoři připravili trať i pro laiky. V neděli po skončení závodů jsou připraveny hobby jízdy ve speciálně označených sekcích. Diváky přiláká mimo závody i mnoho dalších akcí doprovodného programu po celý závodní víkend.
Program
Sobota
7 až 9 hodin: prezentace a přejímky vozidel
10 až 19 hodin: závod v trialových sekcích
Neděle
9 až 14 hodin: závod v trialových sekcích
14.30 hodin: vyhlášení výsledků