Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Adams: pro repliky tater trh existuje

Kopřivnice - Smyšlenkou výrobou kopií několika typů vlastních automobilů, které vminulosti šířily slávu kopřivnické automobilky Tatra, přišel generální ředitel automobilky, Američan Ronald Adams.

2.4.2008
SDÍLEJ:

TatraFoto: ARCHIV/Tatra

„Jsem přesvědčen, že pro repliky starých modelů osobních vozů značky Tatra existuje velmi dobrý trh. Zahájil jsem již průzkum a studii nezbytné k tomu, abychom následně mohli rozhodnout, zda je tento cíl reálný,“ potvrdil s tím, že by se jednalo o limitovanou edici sbírkové série. „Vyráběli bychom možná pouze 200 až 400 vozů ročně.“

Podle jednoho ze spolumajitelů majoritního balíku akcií bude firma vyrábět pouze slavné tatrovácké karoserie. „Ty budou montovány na podvozky s typem zavěšení náprav a součástmi hnacího mechanismu stávajících špičkových výrobců automobilů,“ prozradil Adams a dodal, že se jedná o podvozky podobné typům Ford, Škoda nebo Subaru. „Cílem není vrátit se k sériové výrobě osobních vozů, ale spíše přijít s několika starými slavnými modely značky Tatra.“

Záměrem automobilky není zřízení nové divize či nějak významně zvýšit díky replikám tržby a zisky. „Ve skutečnosti chceme, aby se jméno Tatra objevilo na trzích po celém světě. Domnívám se, že zájem je velmi intenzivní, což již potvrdila všechna včerejší i dnešní česká média.“ Podle Adamse by se zmíněné karoserie mohly vyrábět přímo v Tatře nebo její dceřinné společnosti Tawescu. „Montáž by mohla být prováděna v Tatře nebo v jiné lokalitě, možná v místě nacházejícím se blíže výrobci podvozků či součástí hnacího mechanismu. Žádné rozhodnutí zatím nebylo učiněno,“ ujistil předseda představenstva s tím, že výroba osobních automobilů nebude zabírat výrobní kapacitu určenou pro prioritu společnosti, nákladní vozy. „Zlepšujeme technologie a zvyšujeme kapacity v Kopřivnici. Domnívám se tedy, že komponenty pro tyto osobní automobily bychom mohli vyrábět až v roce 2010. Podaří-li se to, tato výroba 200 až 400 vozů ročně by nevyžadovala velký nárůst zaměstnanců. Odhaduji, že by to mohlo být 30 až 50 pracovníků,“ uzavřel Adams.

Autor: Pavel Karban

2.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tak vypadá vítězný model architektů Terezy Hozové a Davida Grabce z Bílovce. Jednotlivá zastavení křížové cesty budou vytvořena z kovu v kombinaci s betonem.

V Bílovci se bude stavět křížová cesta

Ilustrační foto.

Obec Mořkov chce zvelebit centrum

Hokejisté kopřivnické Tatry pomohli dobré věci

Druholigoví hokejisté Tatry Kopřivnice společně darovali krev v Krevním centru Fakultní nemocnice v Ostravě-Porubě.   

Evropské poháry? Postupně za tím půjdeme

Říká v rozhovoru pro Deník spojka extraligové Kopřivnice Patrik Fulnek, který by rád pomohl naplnit čtyřletou vizi klubu.  

Ve vlaku hořelo. Okolnosti vyšetřuje policie

Policisté vyšetřují okolnosti požáru, který vypukl na toaletě železničního vozu vlakového spoje R 820 směřujícího z Bohumína do Brna. Stálo se tak 1. října kolem jedenadvacáté hodiny.

Dvojitý úspěch novojičínských basketbalistů: výhra v soutěži a postup v poháru

Basketbalisté Nového Jičína se nejprve v neděli dočkali druhého vítězství v nové sezoně 1. ligy, sk. Východ, když v domácím prostředí zdolali rezervu Opavy 79:68 a ve středu pak uspěli i ve 3. kole českého poháru, když z palubovky druholigové Holice přivezli postup po vítězství 75:65.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení