Podle ankety ČTK lidé ke Dni matek podle obchodníků kupují především květiny, řezané i v květináči. Prodejny Tesco ale letos kvůli koronaviru zaznamenávají u květin nižší prodeje. Oblíbeným zbožím k tomuto svátku jsou dále čokolády, bonboniéry, někteří potomci matky obdarovávají také vínem či kosmetikou. 

ANKETA DENÍKU
Den matek se v České republice slaví vždy druhou květnovou neděli.
Jakým dárkem potěšíte svou maminku vy? Napište nám, pošlete fotografii zde. 

Podle ředitele portálu Slevomat Ladislava Veselého ve srovnání s Vánocemi nebo Valentýnem jsou útraty na Den matek skromnější, současně jsou ale výraznější než v běžné dny. "Letošní nárůst prodejů je necelých deset procent. Nejvíce se prodávají šperky, kosmetické procedury a nejrůznější delikatesy a sladkosti," uvedl.

Srovnání s dalšími svátky udělalo také Tesco. "Co se týká květin, nejvíce se jich prodá na Mezinárodní den žen, následuje Den matek a až na třetím místě je Valentýn. V době epidemie koronaviru ale platí, že prodeje květin poklesly," řekl mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Obchodníci ke Dni matek tradičně připravili speciální nabídky. "Letos věnujeme Dni matek dvě strany letáku s výběrem sortimentu za zvýhodněnou cenu. Vedle sladkostí a oblíbených pochutin jsou to velmi oblíbené dárkové předměty, některé i s poděkováním maminkám," řekla mluvčí Globusu Lutfia Volfová. Tipy na dárky připravil také Albert.

"Naši zákazníci pro svoje maminky tradičně nakupují zejména bonboniéry a tabulkové čokolády. Zvýšené prodeje u těchto položek evidujeme zejména den předem, ale i přímo na Den matek. Stálicí ve svátečním sortimentu jsou také květiny, a to především řezané, ale i hrnkové," řekl manažer prodejen David Šátek.

Den matek zákazníkům připomínají rovněž obchody Manufaktura. Letos jich je ale kvůli vládním opatřením většina zavřená, kampaň byla proto přesunuta na e-shop, kde vznikla ke svátku zvláštní kategorie.

"Zákazník může mamince poslat balíček rovnou domů, nabízíme možnost vložit věnovací kartičku do objednávky zdarma. Nejoblíbenější jsou dárkové balíčky s našimi bestsellery - něžnou sedmikráskovou kosmetikou a novou limitovanou edicí Jahoda & Bezový květ," uvedla marketingová ředitelka firmy Český národní podnik Barbora Kadičová.