Pořádný ruch panoval ve středu v Avion Shopping Parku v Ostravě-Zábřehu. Vrcholily tam totiž přípravy na otevření jedenácti nových obchodů. Ty vznikly v prostoru po bývalé Hypernově. Jednotliví nájemci ještě rychle dokončovali výzdobu, úklid obchodů a aranžování nabízeného zboží. Lidé tam najdou obchodní značky jako jsou Esprit, The North Face či klenotnictví Swarovski, které dosud na severní Moravě a ve Slezsku neměly svůj speciální obchod.

Nové obchody zabírají plochu přes dva tisíce čtverečních metrů a jsou prvním krokem takzvaného rozšíření Sever. To bude pokračovat i v příštím roce, kdy přibude dalších 29 obchodů a 200 parkovacích míst. Mezi nájemci těchto obchodů by měly být podle plánů luxusní značky. V poslední části tohoto rozšíření by měl přibýt také park s in-linovou dráhou a dětským hřištěm. „Investice do projektu Sever jen do roku 2011 přesáhne 470 milionů korun, z toho zhruba sedmdesát milionů stála rekonstrukce právě otevřené části centra,“ vyčíslila projektová manažerka Andrea Aujeska.

S rozšiřováním obchodního centra na severu nesouhlasili někteří lidé z přilehlého sídliště. „Poslední jednání s občany jsme měli v srpnu. Nyní čekáme na soupis jejich připomínek. Jsme ochotni jim v některých věcech vyjít vstříc, například posunout příjezdovou komunikaci dál od jejich domů,“ uvedla ředitelka Avion Shopping Parku Kateřina Ježková.

Stavební práce přitom intenzivně pokračují i na druhé straně ulice Rudné, kde se bude nová část centra otevírat příští rok na jaře. Po jeho dokončení bude ostravský Avion druhým největším nákupním centrem v Česku. Hlavními nájemci tam budou dům s nábytkem Kika a sportovní řetězec Decathlon. Už letos na přelomu listopadu a prosince by přitom už měl být zprovozněn na jižní straně ulice Rudné další kruhový objezd – při vánočním návalu by se díky tomu neměly tvořit velké zácpy.

Avion Shopping Park je jedním z mála obchodních center, který se do rozšiřování pustil i v době krize. Problém s tím sehnat nové nájemce do obchodních prostor přitom podle Kateřiny Ježkové nemají. Spíše naopak. „Máme seznam zájemců, ještě si můžeme vybírat,“ podotkla Ježková.

Blížící se Vánoce jsou přitom v obchodních centrech už pořádně cítit, množství nakupujících houstne. V ostravském Avionu očekávají, že se letošní návštěvnost vyrovná té loňské, kdy jen v prosinci do nákupní galerie zavítalo přes milion sto tisíc lidí. „Když sledujeme návštěvnost, je vidět, že hodně lidí odkládá vánoční nákupy na poslední chvíli. Týden před vánocemi je návštěvnost opravdu nejvyšší, jen v nákupní galerii bývá denně přes padesát tisíc lidí,“ sdělila Ježková.