Jak upřesnila mluvčí ArcelorMittalu Ostrava (AMO) Barbora Černá, v huti v současnosti vyrábějí pět typů svodidel. Ta musejí projít technickým testováním a bariérovou zkouškou (crash testem). Každá takováto zkouška huť vyjde podle typu svodidla na 1,5 až 3,5 milionu korun.

V AMO vyvinuli i nové formy protikorozní ochrany oceli. Tento povlak ochrání ocelové svodidlo až dvakrát déle než běžné žárové pozinkování. Kromě zinku obsahuje i hliník a hořčík. „Než začne ocel korodovat, vytvoří se v místě poškození ochranný film s obsahem hořčíku, který jej chrání před klimatickými vlivy,“ vysvětlila Barbora Černá.

Ve spolupráci s univerzitou v Zaragoze huť vyvinula s použitím nejnovějších technologií i další takzvané ještě chytřejší svodidlo. To dokáže při nehodě také aktivovat dron, který snímá místo nehody a vysílá aktuální stav záchranářům.

Ilustrační foto.
Kontrola EET na poutích: Polovina prodejců nevydala zákazníkovi povinnou účtenku