Prostějovská cestovní kancelář s názvem Hellas - nejen Řecko vyhlásila ve středu ráno z ekonomických důvodů úpadek. Je tak už třetí zkrachovalou společností v letošní turistické sezóně. Cestovní kancelář se specializovala na zájezdy do Řecka, navíc klientům nabízela pobyty do Bulharska a Chorvatska.

Cestovní kancelář Hellas – nejen Řecko vyhlásila úpadek

First minute

Svou letní dovolenou si u cestovky objednala i Libuše Špoková z Ostravy, která si už ve čtvrtek se svou rodinou měla užívat deset dní na Krétě.

„Krátce po poledni nám letělo letadlo, před desátou jsme tedy museli být už na letišti, takže jsem už doslova seděli na kufrech, když nám mezi osmou a devátou ranní volala ubrečená zaměstnankyně cestovky s tím, že na žádnou dovolenou nepoletíme, protože cestovní kancelář zkrachovala," popsala Libuše Špoková, která si dovolenou za necelých 13 tisíc na osobu objednala už na začátku roku, aby využila slevy takzvaného first minute.


Libuše Špoková si zájezd zakoupila u autorizované prodejkyně Hany Přindišové z Travel centra v Tyršově ulici v Ostravě. Ta byla nastalou situací otřesena.

„Ještě v pátek cestovka zasílala poslední pokyny k dovolené a vše se zdálo být v pořádku. O úpadku jsem se dozvěděla až od volajících klientů. Okamžitě jsem si sedla k internetu a kontrolovala jsem, jestli má cestovní kancelář platnou pojistku," uvedla Hana Přindišová s tím, že se s takovou situací ještě nesetkala.

Dostanou své peníze zpět

„Mohu potvrdit, že cestovní kancelář Hellas – nejen Řecko je proti úpadku pojištěna u nás," informoval Štefan Tillinger, generální ředitel pojišťovny Generali.

Cestovka je s pojišťovnou v kontaktu. Spolupráce však může výrazně ovlivnit způsob a dobu vypořádání celé pojistné události a odškodnění klientů.

Omluva

„Našim klientům se za nastalou situaci omlouvám. Zapříčinilo ji několik důvodů počínaje situací v naší hlavní destinaci Řecku, nízké ceny zájezdů, oslabení kurzu koruny a v neposlední řadě platební neschopnost našich partnerů. Je mi to velice líto," uvedla majitelka společnosti Hellas – nejen Řecko Šárka Trunečková.

Cestovní kancelář je pojištěna na 3 900 000 korun. Limit by měl být dostatečný pro vypořádání nároků klientů. Klienty, kteří dosud neodcestovali. Poškození zákazníci se mohou již nyní obracet na asistenční službu Europ Assistance. Podrobné pokyny naleznou na internetových stránkách pojišťovny.

„Klienti cestovní kanceláře, kteří měli uzavřené individuální připojištění neuskutečnění zájezdu od Generali, mohou očekávat výplatu pojistného plnění do 14 dnů," dodal Jiří Cívka, mluvčí pojišťovny. V opačném případě je z procesních důvodů lhůta až 6 měsíců. V současné době je v zahraničí zhruba 120 klientů, z nichž 9 se ve středu vrátilo z Kréty. Všichni ostatní klienti dokončí pobyt v řádném termínu.

.