Obrovská hala za novojičínským městským hřbitovem začala vyrůstat v dubnu 2008. Podle původních plánů se počítalo s otevřením objektu na přelomu loňského listopadu a prosince. Nakonec však byla hala uvedena do provozu teprve před dvěma týdny. „Hlavní příčinou zdržení bylo, že jsme jako firma měli problémy s našimi dodavateli. Na začátku tohoto roku se nám však naštěstí podařilo získat úvěr, což vyřešilo naši situaci,“ vysvětlil Tomáš Kult, regionální manažer developerské společnosti CTP, která terminál o skladové ploše téměř pětadvacet tisíc metrů čtverečních pronajímá společnosti DHL. Momentálně je nájemní smlouva podepsaná na dobu pěti let.

Nový terminál divize DHL Freight, jehož celkové náklady na realizaci přesáhly zhruba 290 milionů korun, nabízí komplexní logistické a přepravní služby celému regionu, od Ostravy po Hranice. Podle ředitele divize DHL Freight v České republice Víta Návrata je to pak především automobilový průmysl, který bude využívat služeb nové haly a skladovat zde své zboží. „Automobilový průmysl je pro tuto oblast velmi klíčový a naši potencionální zákazníci jsou právě z automobilového průmyslu,“ zdůraznil Vít Návrat s tím, že stávající budova je první z řady dalších. „Jsme připraveni to rozšířit, záležet bude jen na požadavcích našich klientů,“ dodal.

Plánované rozšíření průmyslového parku potvrzuje také společnost CTP, podle níž je nová hala pouze zrnkem celé zóny. „Momentálně máme územní rozhodnutí na dalších šest hal, ale pokračovat ve výstavbě budeme až s dalšími zájemci o prostory. Poté jsme schopni připravit takovouto halu do jednoho roku,“ nastínil Kult. Současně však připustil, že v nejbližší době společnost CTP nestojí před žádnou konkrétní dohodou.

Nemilým překvapením pro tisíce lidí bez práce na Novojičínsku byl jistě fakt, že společnost DHL nepřijme prozatím žádné nové pracovníky. V současnosti pracuje v hale kolem pětasedmdesáti zaměstnanců, kteří sem přešli z jiných skladů a provozoven DHL. „Počítáme s tím, že až sklad pojede na plný výkon, zaměstnáme až devadesát lidí, a to především manipulační dělníky a řidiče vysokozdvižných vozíků,“ upřesnil Libor Šimůnek, manažer divize DHL Freight na Moravě. Podle něj je kvůli propouštění právě těchto specializovaných zaměstnanců na trhu práce dost. „Snažíme se tyto zaměstnance oslovovat a získat je pro naši společnost,“ doplnil Šimůnek.