Čtvrtý ročník největší elektromobilní tour v České republice zamířil z Ostravy do lokality, která je neodmyslitelně spjata s energetikou. Její horní nádrž je největší „baterií“ na uchovávání elektřiny v Česku.

„Měli jsme v úmyslu podívat se dovnitř elektrárny, ale kvůli koronaviru to není možné. Jsme rádi, že jsme se dostali alespoň tady,“ ukázal na prostředí horského resortu organizátor akce Milan Rajchl.

Audi se čtyřsetkilometrovým dojezdem

Trasu museli elekromobilisté plánovat s ohledem na možnosti nabíjení.

„Mezi Ostravou a Kouty není žádné nabíjecí místo. Hodně lidí to vzalo šedesátikilometrovou zajížďkou přes Olomouc. Tam nabili a pak přijeli nahoru na sever,“ popsal Milan Rajchl.

V sobotu večer byla na programu konference; řada elektromobilistů po příjezdu napojila své vozy na nabíjecí kabely a vyrazila do hor.

Vozy na elektrický pohon lákaly pozornost kolemjdoucích.

Zájemcům byl ochotně k dispozici Martin Pultzner, jeden z účastníků tour a redaktor specializovaného serveru o elektromobilech Fdrive.cz. Sám přijel vozem Audi e-tron.

„Má dojezd nějakých čtyři sta kilometrů. Zvláštní je tím, že má místo zpětných zrcátek kamery,“ poznamenal.

Výhody písmen EL na espézetce 

Řada aut na náměstí v Koutech nesla espézetku s písmeny EL.

„Pokud máte v Česku elektromobil nebo hybrid do padesáti gramů CO2 na kilometr, můžete si o ni zažádat. Díky ní máte výhody. V Praze máte parkování v modré zóně zdarma. To je ohromná věc, ušetříte desítky tisíc korun ročně. Většina aut tu nemá dálniční známku, protože elektromobily s EL značkou ji mít nemusí,“ zmínil některé benefity Martin Pultzner.

V České republice je aktuálně registrováno více než čtyři tisíce čistě elektrických aut. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, o rok později 725 elektrických aut, loni 789 elektromobilů a letos jen za první čtyři měsíce roku celkem 1 068 e-aut.

Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.