„Všech třináct set aut, které letos plánujeme vyrobit, má již svého zákazníka," uvedl obchodní ředitel Tatra Trucks David Pipal. Podle něj stojí za prodejním úspěchem Tatry především znovunabytá reputace firmy jako dodavatele spolehlivého produktu. Například roste zájem o civilní řadu vozidla Tatra Phoenix, jehož prodeje meziročně stouply o 65 procent, poptávka je rovněž po vojenských, hasičských či záchranářských speciálech řady Tatra Force.

Jak uvedl mluvčí společnosti Tatra Trucks Andrej Čírtek nejvýznamnějším trhem pro kopřivnickou firmu zůstává domácí česko-slovenský s více než 435 vozy, avšak druhá v pořadí je Indie s odbytem 334 vozidel. Na třetím místě se umístily společně dva nové trhy Egypt a Jordánsko; do každé z těchto zemí se letos vyveze 130 Tatrovek. Zajímavý objem vozidel, 76 vozidel, byl dodán do Brazílie.

„Nové a atraktivní trhy, na které jsme letos vstoupili, představují Egypt a Jordánsko. Dnes tam dodáváme produkci v segmentu defence, ale na ní v budoucnu chceme navázat i dodávkou vozidel pro civilní sektor," uvádí obchodní ředitel David Pipal.

Tatra vsadila na obchodní strategii, která se zaměřuje nejen na geografické dělení dodávek, kdy menší série či dokonce jednotlivé unikátní speciály dodává do desítek zemí, ale také na segmentové dělení, což jsou například těžební velkoobjemová nákladních vozidla, zemědělské speciály nebo hasičská vozidla. Z hlediska rozdělení výroby mezi vojenský a civilní sektor je letošní poměr přibližně 68 ku32.

TATRA PHOENIX SE ZÁKAZNÍKŮM LÍBÍ

Úspěchy slaví podnik s modelem Tatra Phoenix, u nějž meziročně stoupl růst prodeje o 65 procent.

„Tatra se s tímto modelem nejenom úspěšně uchytila na domácích trzích, ale expanduje i do Rakouska, Německa, Norska či Nizozemí. Co se týče výroby pro segment defence, společnost Tatra Trucks zpravidla dodává podvozek, na který si odběratel vybere nástavbu dle svých potřeb. Velmi zajímavé jsou také OEM projekty, kdy automobilka dodává na trh takzvané CKD sady, v nichž je vozidlo rozložené na prvky přepravitelné kontejnery, které jsou následně smontovány u zákazníka," dodal Andrej Čírtek s tím, že nejvýznamnější OEM projekt má Tatra v Indii; na tamním trhu probíhá montáž v indickém státním podniku BEML.

„Překonali jsme první metu prokázat našim partnerům a zákazníkům, že Tatra opět prosperuje. Nyní zákazníkům ukazujeme, že díky Tatře a jejím unikátním užitným vlastnostem můžou zvyšovat svoji prosperitu i oni. Tatra je dostane dál," doplnil obchodní ředitel David Pipal.