MSV Metal Studénka je předním výrobcem výkovků a výlisků v Evropě. Produkty této firmy jsou využívány v různých odvětvích, například v zemědělství, stavebnictví, těžebním průmyslu, ale zejména na železnici.

Aktuálně se společnost snaží rozvíjet spolupráci také mimo železnici, a to převážně v dodávkách výkovků a výlisků pro odvětví automotive. V současné době investuje společnost do výroby a nových technologií, což se jí vrací výjimečnými zisky.

„Aktuálně jsme doslova vyprodaní. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jsme letos vykázali za první pololetí o dvě procenta vyšší tržby a překročili jsme plán. Skončili jsme na téměř 421 milionech korun a v objemu výroby jsme lehce překročili plán se 6,1 miliony tun výkovků," uvedl generální ředitel MSV Metal Studénka Ivo Lazecký s tím, že celkový hospodářský výsledek firmy byl překročen celkem o třináct procent, a to zejména díky velkému výnosu z prodeje nevyužívaného majetku.

Studénecká kovárna v posledních letech investovala nejen do pořízení nových technologií, ale také do výroby. Uplynulé období si vyžádalo stodvacetimilionové investice a s dalšími, ve výši až 160 milionů korun, počítá vedení firmy pro rok 2015 až 2017. V tomto cyklu se chtějí zaměřit hlavně na moderní výrobní technologie a oblast energetiky.

Největší náklady uplynulého období si vyžádalo dokončení vývoje a zkoušek nového nárazníku a děleného táhla, ale také lakovna, jež je nyní součástí nové výrobní linky na sériovou výboru odlehčených nárazníků.

Jak sdělil Pavel Feilhauer, výrobně-technický ředitel firmy: „Uvedením nové lakovny do provozu máme nyní plně pod kontrolou kvalitu nátěrů a můžeme zákazníkům garantovat jejich stoprocentní provedení. Po úspěšném zkušebním provozu se navíc rozbíhá druhá výrobní směna, díky které budeme lakovat celý současný sortiment barvených dílů."

Výbornou kondici společnosti dokládá také fakt, že se začíná rozhlížet po nových teritoriích. V současné době obchoduje se zákazníky z dvaadvaceti zemí nejen Evropy, ale zaměřuje se také na státy mimo Evropskou unii. Mezi nejdůležitější evropské klienty se řadí železniční dopravci z Belgie, Německa, Švýcarska či Francie, u nás to jsou například České dráhy. Export firmy činí nyní až 80 procent její produkce.

Nárůst v tržbách na následující rok 2016 oproti roku 2015 odhaduje vedení firmy na 20 milionů korun.

„Současný evropský železniční trh považuji za celkově stabilní, každý rok pojme šest až osm tisíc nákladních vozů a sto tisíc vozů se musí opravit. A to je šance pro nás a naše dodávky," dodal na závěr ředitel Ivo Lazecký.

Ivana Reková