„Jde o stavbu prospěšnou jak soukromému, tak veřejnému sektoru. Její součástí bude i terminál všeobecného letectví určený pro soukromé lety, jenž je na mezinárodních letištích běžný a který v Ostravě doposud chyběl," řekl Petr Buček, manažer letecké divize společnosti.

Nová stavba bude poskytovat kompletní zázemí, soukromí a komfort pro privátní lety i pro majitele letadel. Tím ovšem využití nové stavby nekončí.

„V objektu bude také letecká škola se zázemím pro instruktory a žáky, plánuje se také vrtulníková škola. Dále zde budou k dispozici kanceláře, ubytovací prostory a jako třešnička na dortu rovněž vyhlídková terasa s výhledem na letiště," dodal Buček. Další službou, kterou budou moci klienti využívat, je hangárování letadel. Hangár s unikátními výklopnými vraty disponuje 1100 čtverečními metry vytápěné plochy, jejíž část by se také měla využívat pro profesionální servis soukromých letadel, která kvůli němu nyní musí létat do Brna.

Kolaudace hangáru proběhla tento týden, otevřen bude 12. prosince. Už nyní je však o služby, které zde budou nabízeny, zájem nejen v našem kraji ale také v sousedních oblastech Polska a Slovenska.

„Myšlenku na tuto stavbu jsme přivítali, protože naše letiště v současnosti trpí nedostatkem hangárovacích ploch, což brání rozvoji jak amatérského, tak i privátního letectví v našem regionu," řekl Pavel Schneider, generální ředitel Letiště Ostrava.

Projekt stavby nového hangáru s administrativní budovou vznikal tři roky a navrhoval ho architekt Jiří Halfar. Stavba stála 30 milionů korun. 

Lukáš Balabán