Největší zaměstnavatel ve Studénce, společnost MSV Metal Studénka, má nového akcionáře. Závazky předního evropského výrobce železničních výkovků převzala po roce a půl brněnská investiční skupina JET Investment.

Společnosti MSV Metal Studénka se, jako jedné z mála firem, podařilo úspěšně projít insolvencí. Úspěšná reorganizace, kterou před pár dny ukončil Krajský soud v Ostravě, přinese městu Studénka zachování 380 pracovních míst. Společnost si navíc chce zachovat tržby v hodnotě 700 milionů korun.

K pozitivnímu konci problémů předního výrobce železničních výkovků přispěla skutečnost, že studénecká společnost měla dosud dostatečný kapitál a dodržovala termíny splatnosti svých závazků. „Než krajský soud ukončil insolvenci, hodnotil splnění podmínek reorganizačního plánu a posuzoval současnou ekonomickou situaci naší společnosti. K ukončení reorganizace tak přispělo také to, že nemáme jakékoliv závazky po lhůtě splatnosti a disponujeme dostatečným kapitálem na svých účtech," uvedl generální ředitel MSV Metal Studénka Ivo Lazecký.

Novým akcionářem MSV Metal Studénka se stala firma ROCA Capital, a. s., která je dceřinou společností brněnské investiční skupiny JET Investment, a. s. Podle prvotních informací tyto změny zaměstnanci zatím nijak zásadně nepocítí. „Rozhodně plánujeme nejenom zachovat výrobu a zaměstnanost, ale především budeme nadále pracovat na růstu společnosti. K tomu by mělo pomoci vyhledávání nových zákazníků, získávání nových teritorií, výroba nových produktů a v neposlední řadě také možné navázání spolupráce s ostatními společnostmi našeho portfolia," řekl předseda představenstva JET Investment Igor Fait.

Ten podle svých slov věří v budoucnost a růst železničního průmyslu, a proto plánuje do Studénky nákup nových technologií. Z dobrých prognóz má radost také starosta města Studénka Ladislav Honusek. „MSV Metal Studénka je v tuto chvíli největším zaměstnavatelem na území našeho města a zachování pracovních míst, kterých je něco přes tři sta, je nesmírně důležité. Pro Studénku je to priorita, protože žádný jiný takto velký podnik tady nemáme. Zbytek firem má tak do sta zaměstnanců, proto je každé pracovní místo důležité," sdělil Ladislav Honusek.

Vagonářský závod byl ve Studénce založen na počátku minulého století, v roce 1901, a stal se tradičním výrobcem nejen železničních součástek, ale i automobilových, zemědělských a stavebních, a uplatnění zdejší výrobky našly i v těžebním průmyslu.