Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová éra ve VOP. Pandury vystřídají vysokozdvižné vozíky

Šenov u Nového Jičína - Výborná zpráva v těchto dnech přišla z šenovského Vojenského opravárenského podniku (VOP CZ). Ten získal lukrativní zakázku od německé společnost Linde Materiál Handling GmbH na kompletní výrobu a montáž vysokozdvižných vozíků. Podpis přišel v době, kdy státní podnik předal české armádě poslední vozidlo Pandur.

15.6.2013
SDÍLEJ:

Z této nejstarší, ale modernizované montážní haly, ještě nedávno vyjížděly Pandury. Nyní to budou vysokozdvižné vozíky.Foto: Deník/Adam Knesl

Produkce vysokozdvižných vozíků o nosnosti 10 až 18 tun by měla odstartovat v listopadu letošního roku a podle smlouvy poběží minimálně do konce první čtvrtletí 2015, s možností dalšího prodloužení. Společnost Linde, jež je součástí renomovaného německého koncernu KION, stěhuje výrobu z Walesu, kam koncem léta pošle VOP CZ vybrané pracovníky na zaškolení. „Fakt, že nám byla svěřena montáž, je velká důvěra, protože my neseme zodpovědnost za finální výrobek. Je to ocenění pro náš podnik a zároveň je to výzva pro další spolupráci a já jsem přesvědčen, že další spolupráce bude," řekl Deníku ředitel VOP CZ Adolf Veřmiřovský. Kromě komplexní montáže bude novojičínský podnik, který hodlá jen v letošním roce investovat 220 milionů korun, pro Linde zabezpečovat i výrobu klíčových kontrukčních skupin – rámů, nádrží, zvedacích sloupů a dalších komponentů a v jednání je také výroba vybraných náhradních dílů.

Státní podnik získal zakázku minimálně na rok a půl.

„Tak jak jsme se dostali k projektu pandur, na základě dobrého výsledku a jména při modernizaci tanku T-72, protože to byl velice náročný mezinárodní projekt, tak nám pandury pomohly k tomu, získat zakázku od firmy KION," uvedl dále ředitel VOP CZ. Vysokozdvižné vozíky se v Šenově u Nového Jičína budou montovat od podzimu ve stejné hale, ve které vyrobili 90 pancéřových Pandurů v šesti různých modifikacích. „Speciální úpravy na těžkotonážních vysokozdvižných vozících nám tedy nebudou dělat problémy," podotkl Adolf Veřmiřovský.

V souvislosti s čerstvě podepsanou zakázkou sice nehodlá státní podnik nabírat nové zaměstnance, žádné však ani nebude propouštět. „Využijeme výrobní dělníky a další pracovníky z projektu pandur. Je obrovskou výhodou, že tito lidé jsou odborníci, pouze se musí zaškolit na konkrétní výrobek a to jsou vysokozdvižné vozíky," pochvaluje si ředitel.

Společnost Linde, respektive koncern KION, je pro VOP CZ klíčovým civilním zákazníkem, s kterým spolupracuje již od roku 1994 a v posledních letech se díky této spolupráci podařilo státnímu podniku v tomto segmentu navýšit své tržby. A i když má významný novojičínský zaměstnavatel ve svém názvu „vojenský", pro armádu realizuje v dnešní době pouze deset procent zakázek. „Armáda již nějakou dobu minimálně investuje do oprav pozemní vojenské techniky z důvodu nedostatku finančních zdrojů a naše kapacity v oblasti speciálů tak nejsou využity. Jsme rádi, že při výrobě našeho klíčového civilního zákazníka využijeme nejen naši montážní halu na Pandury, ale i odborníky, kteří se na vojenské výrobě a montáži podíleli," poznamenal Richard Kuběna, obchodní ředitel VOP CZ.
Ještě v roce 1993 měl Vojenský měl opravárenský podnik v Šenově u Nového Jičína zakázky pouze pro Armádu ČR a ve zdejších halách pracovníky zaměstnávaly jen opravy a úpravy tanků. Během dvaceti let se zde podařilo projít transformací na moderní strojírenskou firmu spolupracující v 90 procentech s civilními zahraničními partnery. A podle ředitele Adolfa Veřmiřovského, by na to neměl nic změnit ani případný prodej státního podniku, o kterém se již delší dobu spekuluje. „Je zájem, pokud už se bude podnik prodávat, vláda tedy o tom ještě nerozhodla, aby ho získal investor nebo nový vlastník, který bude tuto výrobu dál rozvíjet. Určitě tato smlouva bude pokračovat a budou pokračovat i další smlouvy," ubezpečil ředitel Veřmiřovský.

Od listopadu se tak budou v šenovském závodě montovat moderní vysokozdvižné vozíky, jež využívají poslední technické vymoženosti, vyznačují se nízkou spotřebou paliva, snadnou údržbou i nízkými náklady na provoz. „Tyto vlastnosti vozíky předurčují zejména pro náročné západoevropské trhy, nacházejí však uplatnění i v České republice," doplnil na závěr mluvčí VOP CZ Jaroslav Baďura.

Autor: Adam Knesl

15.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

JEDNA Z NADĚJÍ novojičínského plaveckého klubu Marie Skopalová (uprostřed) ukázala hned na úvod sezony výtečnou formu.

Skopalová přivezla ze Znojma zlato

ZÁVIŠICKÝ TALENT Radek Rýpar (vpravo) získal na Českém poháru v Brně v nabité konkurenci bronz. Na snímku s rovněž bronzovým Danem Šimkem. Snímky. TJ Závišice

Závišické judo znovu ukázalo kvalitu

V Bílovci se bude stavět křížová cesta

Křížová cesta povede z Bílovce směrem na Bílov a hotová má být na jaře příštího roku.

Obec Mořkov chce zvelebit centrum

Odkup pozemku od Jednoty Hodonín schválili zastupitelé Mořkova.

Hokejisté kopřivnické Tatry pomohli dobré věci

Druholigoví hokejisté Tatry Kopřivnice společně darovali krev v Krevním centru Fakultní nemocnice v Ostravě-Porubě.   

Evropské poháry? Postupně za tím půjdeme

Říká v rozhovoru pro Deník spojka extraligové Kopřivnice Patrik Fulnek, který by rád pomohl naplnit čtyřletou vizi klubu.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení