Speciální úpravy podvozku Tatra provedla podle vlastního technického návrhu frenštátská společnost Partner Ipex, která je zároveň i tradičním dealerem vozů kopřivnické značky.

Podvozek pro unikátní automobil Tatra s celkovou délkou 25,3 metr dodala kopřivnická Tatra Tucks.

"Požadavek na pořízení speciálního vozu vyvstal ve firmě Liberty Steel Ostrava, když se na začátku loňského roku rozhodlo o přesunu konečného zpracování závitových tyčí a jejich příslušenství z Lucemburska do Ostravy," komentoval unikát společnosti Tatra Trucks mluvčí Andrej Čírtek.

Silnice do Křišťanovic se hlavně na podzim ztrácí v mlze, která by se dala krájet.
Bruntálská blata: Obec mizí na půl roku v husté mlze, klima prý změnila přehrada

Marketingový ředitel automobilky Kamil Košťál dodává: „Tatry jsou tradičně považovány za vozidla do těžkého terénu, ale v tomto případě se využila jiná jejich unikátní vlastnost - možnost sestavit podvozek pro extrémně dlouhý náklad. Liberty Ostrava jako jeden z nejvýznamnějších metalurgických podniků v ČR je pro nás cenou zákaznickou referencí a nový vůz je příkladem, že tatrovky se hodí skutečně pro nejrůznější role.“

Přestavbu tatrovky do podoby unikátního vozu podle technického návrhu vlastní konstrukční kanceláře realizovala společnost Partner Ipex z Frenštátu pod Radhoštěm. Trvala zhruba deset měsíců.

Podle starosty Dvorců Jana Božovského by tato obec mohla vybudovat teplárnu a elektrárnu na břidlicový plyn jako první v republice.
Revoluce proti cenám energií. Na Bruntálsku chtějí využít břidlicový plyn

"I za normální situace je běžná lhůta u speciálních projektů minimálně rok, práce na této zakázce navíc komplikovala epidemie nemoci covid-19 a napjatá situace na automobilovém trhu. Stejně jako podvozek a realizaci přestavby, také většinu subdodávek potřebných dílů zajišťovali výrobci takřka výhradně z Moravskoslezského kraje, dodal mluvčí Andrej Čírtek.