VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První trička vznikala v garáži

Bernartice nad Odrou - Kdo by neznal kresbičku ryby s otevřenou tlamou. Stala se symbolem českého výrobce oblečení značky UAX. V dnešním díle seriálu Zlaté ručičky představujeme autora kresby a majitele firmy UAX Radka Leskovjana.

10.7.2011
SDÍLEJ:

Ryba s otevřenou tlamou, kterou má Radek Leskovjan na tričku, je dnes symbolem oblečení UAX.Foto: DENÍK / Ivan Pavelek

S tričkem, které zdobí neumělá kresbička zmíněné ryby, se určitě setkala řada lidí. Málokoho by ale asi v tu chvíli napadlo, že se dívá na zboží, které nevzniklo v Anglii nebo v Číně, ale v přestavěné stodole v Bernarticích nad Odrou na Novojičínsku.

A tak jako trička UAX na první pohled upoutají svou kresbou, podobně zaujme každého sídlo UAX. Na první pohled dřevěnými latěmi obložená krychle ukrývá zajímavý interiér. Autorem je architekt Kamil Mrva, jenž získal na mezinárodním architektonickém poli nejedno ocenění. Jedno z nich i za dům v Kojetíně, místní části Nového Jičína, který navrhl právě Radkovi Leskovjanovi.

Zlaté ruce – dalo by se s nadsázkou říci o obou zmíněných pánech. Radek Leskovjan se kreslením bavil a před zhruba patnácti lety sotva tušil, že jeho kresbičky budou znát i lidé za hranicemi republiky. „Původně jsem kreslil trička jenom pro kamarádky,“ vzpomínal Leskovjan a dodal, že na trhu tenkrát nic takového nebylo.

„Už tenkrát to byla taková volná outdoorová kresba. Vypadá sice dětsky, ale kupují si to hlavně dospělí,“ poznamenal Leskovjan, jenž přiznal, že kresby jsou prvoplánové. „Na nic si nehrajeme. Je to nadsázka, děláme si i sami ze sebe srandu. Ale přitom dbáme na kvalitu šití, používáme kvalitní barvy a bavlnu, čímž jsme si u zákazníků během let získali důvěru a rádi se vrací nakoupit tento velice kvalitní výrobek,“ upozornil Leskovjan.

V době, kdy namaloval první obrázky na trička, byly na trhu jen výrobky nebo kopie Adidasu či podobných firem nebo vietnamská produkce. „Mezi tím neexistovalo žádné tričko pro volný čas, outdoor, prostě něco pro lidi, kteří nehledají takzvanou shopingovou kulturu. Možná snad nějaká metalová trička.

Tak jsme si řekli: ,Udělejme kvalitní triko.‘ S kamarádem jsme ta trika začali dělat v garáži u rodičů,“ připomněl začátky Leskovjan a dodal, že zpočátku nakupovali kvalitní materiál nejprve v zahraničí, poté přešli na ryze český. „Prodávali jsme hodně na hudebních festivalech, začali jsme objíždět různé outdoor obchody, džínové obchody. V té době to bylo nadčasové a byl hlad po všem novém,“ vrátil se Leskovjan v myšlenkách o řadu let nazpět.

Kresba Radka Leskovjana vypadá jako neumělá, téměř dětská. „Grafici námi pohrdají, protože to není graficky čisté, propracované, je to v podstatě odpadlé od fixu a nedodržujeme ani klasické grafické postupy,“ uvědomuje si Leskovjan, jemuž pod rukama prošlo již kolem sedm set motivů a dvou milionů potisků mikin i triček.

Ve spojení s patnácti barvami pánských a devíti dámských triček to je nepřeberné množství kombinací. „Takže když chci jako zákazník třeba motiv Tour de pub na kávovou barvu, tak mám téměř jistotu, že ho mám asi jako jediný. Chci tím říci, že je málo pravděpodobné, že se majitel trika setká s totožným trikem. Tím našim zákazníkům poskytneme velice žádanou originalitu,“ řekl Leskovjan.

Aby se zákazníci cítili součástí UAX, vznikl jeho Facebook a brzy budou i webové stránky. Obojí je pro ty, kteří mají chuť zapojit se do jakési hry. „Lidi baví s námi navrhovat. Nemám problém kreslit, ale co nakreslit? Zákazníci hledají spojení slov, pošlou něco, a když se ten námět hodně líbí našim zákazníkům, tak udělám triko.

My to nakreslíme, oni pak dostanou triko, hrdě ho nosí a vykládají, že to vymysleli oni. Jde nám o to, aby se člověk cítil být součástí UAX,“ doplnil ještě Leskovjan, jenž se snažil vtisknout specifickou tvář i dvěma prodejnám v Praze, v ostravském Lasu či v Bernarticích nad Odrou.

„My jsme český výrobce oblečení pro volný čas, ale jsme jiní než ostatní. Chceme, aby se náš zákazník s tou značkou ztotožnil, což se nám i díky velkému důrazu, který klademe na kvalitu výrobků, daří,“ uzavřel Leskovjan.

Autor: Ivan Pavelek

10.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Ivo Vondrák
29

Králem voleb v kraji je Ivo Vondrák. Nemám ambici být ministrem, řekl Deníku

Ilustrační foto
22

To jsou oni! Podívejte se, kdo bude nově hájit zájmy Moravskoslezského kraje

ANO dosáhlo výsledku, na který u nás bývala zvyklá ČSSD

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, FOTOGALERIE Z VOLEBNÍCH ŠTÁBŮ/ Spočteno, podtrženo, hotovo. Volby v Moravskoslezském kraji jasně vyhrálo hnutí ANO s hejtmanem Ivo Vondrákem v čele, drtivou porážku naopak utržila ČSSD, kterou v regionu vedl celostátní lídr Lubomír Zaorálek. K urnám přišlo 551 446 lidí, čímž účast dosáhla 55,86 procent.  

AKTUALIZOVÁNO

VOLBY 2017 V KRAJI: Oranžovou v Moravskoslezském kraji vystřídala modrá

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Volební výsledky v Moravskoslezském kraji jsou sečteny, vítěze parlamentních voleb 2017 známe. Hnutí ANO sesadilo z pomyslného trůnu ČSSD.

Skopalová přivezla ze Znojma zlato

První příležitost, jak si otestovat svou výkonnost na začátku nové sezony, měli při nedávné Velké ceně Znojma členové Plaveckého klubu Nový Jičín, kteří se v přípravě musejí potýkat s problémy vinou uzavření novojičínského bazénu.  

Závišické judo znovu ukázalo kvalitu

Česká judistická špička se před časem sešla na mezinárodním turnaji Českého poháru - Brno Cup Open 2017. Úspěšný oddíl ze Závišic reprezentovali zkušení borci Adam Kahánek a Radek Rýpar. Nadějnému dorostenci Filipu Hanzelkovi pak vystavila stopku chřipka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení